וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבודד שחי 20 שנה במערה יצא כדי לקבל חיסון לקורונה

16.8.2021 / 23:20

אדם שחי במערה שמע על המגיפה, מיהר לקבל שתי מנות של חיסון נגד קורונה ומצפה לשלישית על אף שהוא חי לגמרי לבד: "המגיפה יכולה להגיע עד אליי. אף אחד לא חסין"

הרבה לפני שהגיע אלינו נגיף הקורונה ואילץ את כולנו לשמור על ריחוק חברתי, בחר פנטה פטרוביץ' הסרבי מיוזמתו לבודד את עצמו מהאוכלוסיה ולחיות במערה זעירה על הר בסרביה - הרחק מתושבי העיירה פירוט בה גר עד לפני 18 שנה. באחד מביקוריו הנדירים בעיר, המתבודד בן ה-70 גילה על המגיפה המשתוללת ומיד רץ להתחסן - על אף שהוא חי לגמרי לבד וסיכוייו להידבק שואפים לאפס.

על אף חיי הבידוד, פטרוביץ' סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית שלנגיף אין מעצורים: "הוא יגיע גם לכאן, למערה שלי. אני לא חסין רק כי אני חי לבד". הוא מודה שהוא "לא מבין את המהומה" שעושים אנשים שאינם רוצים להתחסן. הוא סיפר כיצד הוא אינו מוכן להסתפק רק בשתי המנות הראשונות ומצפה כבר לשלישית: "אני קורא לכל אזרח להתחסן, כל אחד מכם".

ככה נראים החיים שלו

ביתו הצנוע של פטרוביץ' ממוקם על הר סטרה פלאנינה בדרום סרביה, 350 קילומטרים מבלגרד, ונגיש רק באמצעות טיפוס תלול. הוא מבלה את הקיץ בבקתה על עץ בגובה 8 מטרים ואת החורף במערה. פטרוביץ' ישן על כמה ספסלים וערימת חציר ומשתמש באמבטיה חלודה לשירותים.

עד לפני 18 שנה פטרוביץ' עבד כטכנאי מכונות של ספינת משא בצרפת. הוא מכנה את חייו הקודמים "קדחתניים" ומגלה שנישא בעברו מספר פעמים. לדבריו, יש לו שישה ילדים מארבע נשים שונות. עם זאת, פטרוביץ' תמיד אהב את הטבע וסיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי זה הרגיש כמו התקדמות טבעית עבורו לעבור לחיות בטבע ולהתרחק מהחברה הקפיטליסטית. הוא אמר: "לא הייתי חופשי בעיר הזאת. תמיד היה מישהו בדרך שלך - או שאתה מתווכח עם אשתך, או עם השכנים או עם המשטרה. כאן אף אחד לא מציק לי".

עוד בוואלה!

"רובינזון קרוזו" האיטלקי שחי באי בודד 32 שנה אולץ לנטוש אותו

לכתבה המלאה

פטרוביץ' חי על מזון שהוא מוצא סביב ההר, כמו פטריות ודגים מהנחל המקומי. עם זאת, הוא מטייל גם במרכז העיר כדי לחפש בפחים אחר מזון שנזרק. הוא סיפר כיצד ביקוריו בעיר נעשו תכופים יותר בתקופה האחרונה. הנזיר נהג לגדל בעלי חיים ליד המערה, אולם זאבים הרגו כמה מהם, לכן הוא נאלץ להעביר את אלה ששרדו לצריף שבנה בפאתי העיר. לפטרוביץ' היו כשלושים כלבים וחתולים, מספר עזים ולהקת תרנגולות. אמם של כמה מהחתולים נהרגה על ידי זאב ומאז פטרוביץ' נאלץ להאכיל אותם במזרק. החיה האהובה עליו הייתה חזרזירה מבוגרת בשם מארה אותה מצא לפני 8 שנים לכודה בשיחים. הוא לקח אותה וטיפל בה עד שהבריאה. פטרוביץ' ציין כיצד מארה, השוקלת כיום 200 קילוגרמים, הפכה לחיית המחמד שלו: "היא חיית מחמד אמיתית עבורי. היא מקשיבה לי. היא הכל בשבילי", הוא אמר, "אין כסף בעולם שיכול לקנות דבר כזה".

צפו בו מסביר מדוע החליט לקבל חיסון נגד קורונה:

פטרוביץ' מקבל דמי רווחה, אך מסתמך גם על תרומות לאספקת מזון. לפני שהחליט לעבור לגור במערה, בנה פטרוביץ' בית לארבע נשותיו - האמהות לילדיו - ולאחר מכן תרם כל דינר מהכסף שנותר לו מעבודתו בחו"ל לקהילה שלו. הכסף מימן שלושה גשרים קטנים שנבנו בעיר. הוא סיפר כי הוא מאמין שהכסף "מקולל" ו"מקלקל אנשים": "אני חושב ששום דבר לא יכול להשחית אדם יותר מכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully