וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש: מעריך שנראה השבוע ירידה בתחלואה הקשה, מתלבט על פתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 8:32

מנכ"ל משרד הבריאות הביע תקווה בריאיון ל-103FM כי מבצע החיסונים השלישי שהחל לפני כשבועיים ייתן את אותותיו, וישפיע ישירות על מספר החולים הקשים. הוא הוסיף כי כרגע ההיערכות היא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה אך הדגיש כי "בימים הקרובים נדע אם לשנות את ההחלטה"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ב-103FM כי הוא מקווה "שנראה בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה הקשה החדשה, במספר המקרים מעל גיל 60 שהם חולים קשים". זאת, הודות להערכות לפיהן מבצע החיסונים השלישי יחל לתת את אותותיו, שבועיים אחרי תחילתו. "אני מעריך ממה שאנחנו יודעים מבדיקות של רמות נוגדנים, שרואים את ההשפעה של החיסון השלישי כשבוע לאחר החיסון. התחלנו לחסן לפני כשבועיים, אנחנו מחכים למסה של מחוסנים כדי שזה ישפיע על המספרים כך שזה צפוי בשבוע-עשרה ימים הקרובים".

לדבריו, "יש מידע ראשוני על ההשפעה של החיסון השלישי כנגד הידבקות. ההערכה שלנו היא שזה הקטין את מספר המקרים בכחצי בקרב המחוסנים. נצטרך לראות בימים הקרובים שהמגמה נשמרת ושזה בא לידי ביטוי גם בתחלואה הקשה".

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך תדרוך לתקשורת. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"לא יזיק להתפלל". פרופסור אש/מערכת וואלה!, אתר רשמי

פרופסור אש התייחס גם לפתיחת שנת הלימודים ואמר כי כרגע ההיערכות היא לפתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר. "נצטרך לחכות ולראות את המגמות בימים הקרובים כדי לראות אם לשנות את ההחלטה", אמר. "אני מניח שזה יימצא על השולחן בשבוע הקרוב, יש שיקולים לכאן ולכאן. אני מתלבט, כי זה לא הרבה ימי לימוד, בסך הכל שישה ימי לימוד אז זה לא הפסד גדול. מצד שני רוצים להפעיל את המערכות של הבדיקות ולראות שאנחנו יכולים לקיים לימודים גם בתנאים של עלייה בתחלואה".

אש התייחס לחיסון התלמידים, נושא שנוי במחלוקת בין משרד הבריאות למשרד החינוך. "אני חושב שאם נקבל החלטה שחשוב לחסן את התלמידים, נצטרך לעשות את זה בבתי הספר. אני לא רואה מניעה מלעשות את זה בשעות הלימודים, לא רואה הבדל גדול בין שעת אפס לשעות אחרות. יש לזה ערך, עושים את זה עם חיסונים אחרים כך שאני לא חושב שיש בעיה לעשות את זה. ההורים לא צריכים להימצא, הם צריכים לתת אישור כתוב ואין צורך שהם יגיעו".

עוד בוואלה!

קרוב ל-10,000 חולי קורונה אובחנו בסופ"ש; בנט: "עוד נכונו לנו ימים קשים"

לכתבה המלאה

על המשך הורדת גיל המתחסנים במנת הבוסטר השלישית אמר אש כי "נבחן את זה בשבוע הקרוב, אנחנו רוצים להתנסות עוד עם החיסון השלישי לראות שהוא בטוח גם בגילאי 50 ומעלה וככל שנראה את זה אני מאמין שנרחיב. זה יכול לקרות לקראת סוף השבוע לאחר שתהיה לנו יותר התנסות בבני 50. אני חושב שנכון לחסן בגילאים יותר צעירים, בגיל 40 ומעלה נראה לי מאוד בטוח אבל נראה בעוד כמה ימים".

בעקבות העלייה בתחלואה הקשה אמר אש כי ייתכן ויורגש עומס בבתי החולים. "במעל 500 חולים קשים יש פגיעה באיכות הטיפול ואנחנו נמצאים בנקודה הזאת. העומס של הצוותים גם בהקשר של תחלואה נשימתית אחרת שיש בתקופה הזאת גורם לכך שהטיפול פחות טוב. אנחנו שומעים על עומסים בבתי החולים לא רק ממחלת הקורונה אלא מתחלואה אחרת שיש בימים האלה".

אש הדגיש כי בממשלה מנסים להימנע מסגר. "האסטרטגיה שנבחרה היא לנסות שלא לסגור את המשק בגלל המחירים הכלכליים והנוספים, ולהתבסס על זה שהחיסונים ישפיעו ושההחלטות השונות כדוגמת תו ירוק וסגול ישפיעו על הורדת התחלואה. אנחנו לא יודעים אם זה יצליח ואם זה לא יצליח נצטרך כנראה ללכת גם להגבלות יותר קשות. להתפלל לא יזיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully