וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב ל-10,000 חולי קורונה אובחנו בסופ"ש; בנט: "עוד נכונו לנו ימים קשים"

עודכן לאחרונה: 14.8.2021 / 22:41

כשברקע זינוק משמעותי בהיקף המאומתים ומספר החולים במצב קשה מתקרב ל-500, בנט מציג את משנתו לטיפול במשבר. "גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם" אמר תוך קריאה לציבור להמשיך להתחסן

ראש הממשלה נפתלי בנט שטח הערב (שבת) את משנתו בנוגע לאופי הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה, זאת בצל נתוני התחלואה שפרסם משרד הבריאות לפיהם 9,257 מאומתים אובחנו בקורונה ביממה החולפת, בהם כמעט 500 במצב קשה.

הוא ציין כי על אף העלייה בתחלואה, הממשלה בראשותו תעשה ככל שביכולתה למניעת סגר, ואף קרא לציבור להמשיך ולהתחסן. "עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל - אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית - נתגבר על הדלתא". אמר.

"המטרה שלנו פשוטה", כתב בנט. "לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם. האסטרטגיה שלנו: לפעול כדי למתן את התחלואה - להאיץ את מבצע החיסונים השלישי - ובעזרתם לנצח את מגפת הדלתא. נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו. סגרים הם רק מוצא אחרון.

בנט: "המנה השלישית קריטית לגל הגילים"/מערכת וואלה!

דבריו מגיעים ימים לאחר אמירתה השנויה במחלוקת של חברת מפלגתו, שרת הפנים איילת שקד, שאמרה כי יש "להכיל את המתים". בנט ערך השוואה בין המאבק במגיפה לבין המלחמה בתאונות הדרכים. "הרי ניתן היה להביא לאפס מתים מתאונות דרכים על ידי איסור נסיעה בכבישי ישראל. אבל כולנו מבינים שחייבים לחיות ולאפשר תנועה בישראל", כתב.

"שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות. תג המחיר של שלושת הסגרים שהובילה הממשלה הקודמת היה מאתיים מיליארד שקלים", המשיך בנט.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
"חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות". מחלקת קורונה בתל השומר/רויטרס

עוד ציין ראש הממשלה כי "זה הכסף שלנו, שלכם ושל הילדים והנכדים שלכם. אם נמשיך במדיניות הסגרים והמגבלות ההרסניות לכלכלה, אנחנו פשוט נתרושש כלכלית. הסכום העצום שהוצאנו על סגרים שהיעילות שלהם נמוכה ממילא הוא סכום שממש נלקח ממטרות חשובות עבורכם ועבור ילדיכם".

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"שומרים על הקשישים". חיסון המנה השלישית בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הוא טען כי "גל הדלתא התחיל טרם הקמת הממשלה בראשותי, כאשר הזן חדר לישראל כבר בחודשי מרץ, אפריל ומאי". הוא המשיך ומנה את שורת הצעדים שבה נוקטת ממשלתו לבלימת המגיפה.

בין אותם מהלכים הוא הגדיש את חיסוני המנה השלישית, חיזור כוח האדם בבתי ובקופות החולים, שמירה על הקשישים בבתי האבות, אכיפת התקנות ותוכנית פתיחת שנת הלימודים. עם זאת, כתב: "מה הלאה? מתי זה יסתיים? אינני יודע. בוודאי איני יכול לנקוב בתאריך". בתוך כך, הוא הנחה לפתוח עמדות חיסון ליליות בעשר ערים מרכזיות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully