וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה של ארה"ב: האוכלוסייה הלבנה התכווצה

14.8.2021 / 15:30

מפקד האוכלוסין מתפרסם אחת לעשור והוא שקובע בין היתר את שרטוט מחוזות הבחירה בתוך 50 המדינות בארצות הברית, ובכך גם את החלוקה מחדש של המושבים בבית הנבחרים האמריקני. הנתונים מעידים על עלייה במספר האמריקנים המזדהים כמעורבים, כהיספניים או כאסיאתיים

מפקד האוכלוסין האמריקני פרסם ביום חמישי נתונים חדשים המראים כי לראשונה בהיסטוריה, האוכלוסייה הלבנה בארצות הברית נמצאת במגמת ירידה בעשור האחרון, ואילו ניכרת עלייה בכמות האמריקנים המזדהים כמעורבים, כהיספניים או כאסיאתיים. עוד עולה כי בעשור האחרון נרשמה עלייה בכמות האזרחים בגיל 18 ומעלה, המהווים כעת כ-75% מאוכלוסיית ארצות הברית.

הנתונים החדשים מעידים ככל הנראה גם על חלוקה מחדש של המושבים בבית הנבחרים האמריקני. נתוני המפקד, שנערכים אחד לעשור, משמשים לשרטוט מחוזות הבחירה בתוך 50 המדינות של ארצות הברית.

בית הנבחרים האמריקני דן בהדחתו של הנשיא טראמפ לאחר המהומות שהיו בקפיטול בוושינגטון. 13 בינואר 2021. רויטרס
בית הנבחרים בארצות הברית/רויטרס

האוכלוסייה הלבנה נותרה הקבוצה האתנית הגדולה ביותר, אך התכווצה ב-8.6% בעשור האחרון וכיום מהווה 57.8% מהאוכלוסיה האמריקנית. אנשים שמגדירים את זהותם האתנית כמעורבת גדלו ב-276%, מתשעה מיליון ב-2010 ל-33.8 מיליון בשנת 2020. קצב גידול האוכלוסייה האט בעשור האחרון, והיה הנמוך ביותר מאז השפל הגדול בשנות השלושים של המאה העשרים. בדומה לעשורים האחרונים, בדרום ובמערב נרשמה צמיחה רבה יותר באוכלוסייה מאשר בצפון ובמזרח.

ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, יוסטון ופיניקס הן חמש הערים הגדולות בארה"ב; פיניקס, שצמחה מהר יותר מכל עיר אחרת בעשירייה הראשונה, דחקה את פילדלפיה למקום השישי. הצמיחה הגבוהה ביותר נראתה באזורי פרברים, ובראשם באקאיי בפיניקס שהאוכלוסייה בו גדלה בכמעט 80%.

עוד בוואלה!

ארה"ב השקיעה מיליארדים בצבא אפגניסטן. עכשיו טליבאן זוכה בשלל היקר

לכתבה המלאה
אירוע בבוסטון לציון שנה לתחילת מפקד האוכלוסין של ארה"ב, 1 באפריל 2019. רויטרס
מתוך אירוע בבוסטון לרישום מפקד האוכלוסין/רויטרס

המדינות בארצות הברית משתמשים בנתונים על מנת לצייר את קווי המחוזות לבית הנבחרים האמריקני. הנתונים הגיעו מאוחר מהצפוי בצל נגיף הקורונה, מה שאילץ מספר מדינות לפנות לבית המשפט כדי לדחות את מועדי חלוקת המחוזות.

מומחים טוענים כי בעקבות שינויי מדגם האוכלוסייה, הרפובליקנים מסוגלים לעקוף בבית הלבן את הדמוקרטים, לצד הרוב שכבר יש להם בבית הנבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully