וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לראש ה-CIA: ישראל וארה"ב צריכות להיערך לתרחיש שבו איראן לא חוזרת להסכם הגרעין

12.8.2021 / 21:30

בפגישתו עם וויליאם ברנס, שנערכה כחלק מההכנה לקראת המפגש בין ראש הממשלה לביידן, הדגיש בנט כי שתי המדינות צריכות לגבש אסטרטגיה משותפת לנושא האיראני. במשרד רה"מ, משרד החוץ ומערכת הביטחון קיימת הערכה שהסבירות לחזרה איראנית להסכם הגרעין הולכת ופוחתת

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הדגיש במהלך פגישתו אתמול (רביעי) עם ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, כי ישראל וארצות הברית צריכות לגבש אסטרטגיה משותפת לתרחיש שבו איראן לא תהיה מעוניינת לחזור להסכם הגרעין - כך לפי בכירים ישראלים שמעורים בתכני הפגישה.

לדברי הבכירים הישראלים, הם תיארו את הפגישה בין בנט לבין ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית כחלק מההכנה לפגישה בין ראש הממשלה לבין נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שתתקיים בהמשך אוגוסט בוושינגטון. ברנס נחשב לקרוב מאוד לביידן. במהלך הפגישה הציג בנט לברנס את המדיניות שלו בנושא האיראני.

"היה חשוב לראש הממשלה להבהיר שכשאנחנו אומרים שזו טעות לחזור להסכם הגרעין מ-2015, זה לא המשך אוטומטי למדיניות של הממשלה הקודמת בישראל. יש תפיסה שלמה ושונה מאחורי זה", אמר בכיר ישראלי.

נפתלי בנט וראש ה-CIA. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נערכים לתרחיש שאיראן לא תחזור להסכם הגרעין. בנט וראש ה-CIA ברנס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במשרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומערכת הביטחון קיימת הערכה שהסבירות לחזרה איראנית להסכם הגרעין הולכת ופוחתת. בכירים ישראלים טוענים כי אם איראן לא תחזור להסכם הגרעין, יהיה צורך בדיאלוג דחוף עם ארצות הברית על גיבוש מדיניות גם לגבי העשרת האורניום האיראנית, גם לגבי המאמצים האיראנים להתקדם בפיתוח ראש חץ גרעיני לטילים וגם בכל הנודע להתמודדות עם הפעילות האיראנית באזור.

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום לחשש הישראלי ממה שיתרחש אם הלימבו הנוכחי יימשך - איראן לא תחזור להסכם הגרעין ולא יהיו מהלכים נגדיים מצד ארצות הברית והמעצמות. "אני לא מתומכי ההסכם עם איראן אבל אני לא מזהה תכנית חליפית. אנחנו מנהלים על זה דיאלוג עם האמריקנים והאירופים מאחורי הקלעים", אמר לפיד במסיבת עיתונאים בקזבלנקה.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, במפגש עם הממשלה בטהראן, 28 ביולי 2021. רויטרס
קיימת הערכה שהסבירות לחזרה איראנית להסכם הגרעין הולכת ופוחתת. המנהיג העליון של איראן, חמינאי/רויטרס

הנושא האיראני עמד במוקד הפגישות של ברנס בישראל ביום שלישי וביום רביעי. הוא נפגש עם ראש הממשלה בנט, הנשיא יצחק הרצוג, שר הביטחון בני גנץ וראש המוסד דוד ברנע. גנץ דן עם ברנס על העמקת שיתופי הפעולה המודיעיניים בנוגע לפעילות האיראנית באזור ותכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully