וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי עצמות וחפצים של חייל ירדני אותרו סמוך לגבעת התחמושת בירושלים

במהלך עבודות הרכבת הקלה איתרו הפועלים כמה קליעים והזעיקו את חבלני המשטרה. אלה ערכו סריקות באזור ומצאו את גופת החייל כשלצידה טבעת, סכין, שעון וקסדה של הצבא הירדני. החייל נפל כנראה בקרב במהלך מלחמת ששת הימים. "אחרי שנסיים את הליך הזיהוי, נעמיד שלט לזכרו"

שרידי שלד ועצמות אדם, ככל הנראה השייכים לחייל ירדני, התגלו אתמול (רביעי) במהלך עבודות של הרכבת הקלה סמוך לאתר גבעת התחמושת בירושלים. במהלך העבודות הבחינו הפועלים בכמה קליעים של רובה. בעקבות זאת הוזעקו חבלנים של משטרת ישראל שביצעו סריקות מעמיקות יותר.

לאחר זמן מה, אותרו חפצים נוספים באזור: טבעת, סכין, שעון וקסדה של הצבא הירדני. על כן מעריכים כי החייל ככל הנראה נפל בקרב על גבעת התחמושת במהלך מלחמת ששת הימים. צוות של מז"פ בחן את החפצים, ושרידי הגופה הועברו לבדיקות נוספות. מנכ"ל גבעת התחמושת, כתרי מעוז, מנכ"ל אתר גבעת התחמושת, אמרי כי "אחרי שנסיים את הליך הזיהוי, נעמיד שלט שיזכיר את החייל הירדני".

חפצים של שרידי החייל הירדני שנמצאו בחפירות הרכבת הקלה בירושלים 12 באוגוסט 2021. תמונות גולשים
. "אחרי שנסיים את הליך הזיהוי, נעמיד שלט לזכרו". חפצי החייל הירדני/תמונות גולשים

"לצד ההנצחה של גבורת הלוחמים הישראלים, אנחנו מציינים גם את החיילים הירדנים שלחמו באומץ, ויש לא מעט מבקרים ירדנים שמגיעים לאתר ומעריכים אותו. הוא חיכה לנו 54 שנה. ייתכן וסיבב סביב אצבעו את טבעת הזהב אותה קיבל תשורה ממשפחתו וזה הזיכרון שהוא מחזיק על ידו ברגעיו האחרונים", סיכם כתרי.

בקרב המפורסם על גבעת התחמושת במהלך מלחמת ששת הימים נפלו 37 לוחמים ישראלים, מתוכם 21 בגבעת התחמושת ו-16 במתחם בית הספר לשוטרים. בצד הירדני נהרגו 71 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully