וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף יוביל את מבצע הבדיקות הסרולוגיות לתלמידים

טל לב רם

12.8.2021 / 13:00

הפיקוד ומשרד הביטחון יצטרפו למשרדי הבריאות והחינוך. עד כה, כ-20% מהנבדקים בחברה החרדית נמצאו כנושאי נוגדנים והם יקבלו תעודת מחלים. כמו כן, יובילו בפיקוד קמפיין לעידוד התחסנות בקרב בני 12-18 בכ-50 רשויות מקומיות. כן נבחנת הצבת עמדות חיסון בכניסה לבתיה"ס

פיקוד העורף ומשרד הביטחון יובילו את מבצע הבדיקות הסרולוגיות לתלמידים יחד עם משרד הבריאות ומשרד החינוך. גורם בכיר בפיקוד אמר כי "כבר עכשיו יש לנו היענות מרשימה ושיתוף פעולה מוצלח במגזר החרדי, ההורים נרתמים ושולחים את הילדים להיבדק לפני תחילת שנת הלימודים".

נתוני הבדיקות שבוצעו עד עכשיו בקרב תלמידים בחברה החרדית גילו כי כ-20% מהנבדקים נושאים נוגדנים לנגיף לאחר שנדבקו בעבר, והם יקבלו תעודת מחלים. במודיעין עילית הנתון הגיע ל 34%. צה"ל יפתח כבר בימים הקרובים שתי מחלוקת קורונה בבתי חולים אזרחיים, ובמקביל פיקוד העורף יסייע לבתי החולים ולקופות החולים בגיוס מאות חובשים במילואים.

בנוסף לכך, פיקוד העורף החל במבצע לעידוד בני נוער להתחסן בכ-50 רשויות. 600 חובשים שגוייסו למילואים יסייעו במאמץ החיסון השלישי. קצין בכיר בפיקוד העורף אמר כי: "אנו מממשים את מדיניות הממשלה לחיים בנוכחות הקורונה תוך חיזוק מערכות ההגנה. הגענו מחודש יולי להעברה מלאה של מפקדת אלון למשרד הבריאות, וכעת עם העלייה בתחלואה אנחנו חוזרים שוב לפעילות מלאה".

בדיקות קורונה לפועלים במעבר קלנדיה. מבצע משותף של המתפ״ש והמנהל האזרחי יחד עם מפקדת אלון ומד״א.. המנהל האזרחי, אתר רשמי
יחלו במבצע עידוד התחסנות לצעירים. בדיקות קורונה לפועלים של פיקוד העורף/אתר רשמי, המנהל האזרחי

לצד הקמה כמעט מחדש של מפקדת אלון של פיקוד העורף, ניהול מערך הבדיקות, החקירות האפידמיולוגיות ומשימות נוספות של המפקדה, אחת המשימות המרכזיות של פיקוד העורף היא לנהל בפועל את מבצע הבדיקות לכמעט שני מיליון תלמידים במדינת ישראל שאינם מחוסנים. גורם בכיר בפיקוד העורף אמר כי "מדובר ביעד שאפתני מאוד אבל ניתן לעמוד בו".

מבצע הבדיקות ימשך עד לאחר תקופת החגים והוא יתחיל קודם כל בבתי הספר היסודיים, אך לאחר מכן יתקיים גם בחטיבות הביניים והתיכונים. בפיקוד העורף אמרו כי לצד עמדות הבדיקה בכניסה למוסדות החינוך נבחנת האפשרות יחד עם משרד הבריאות והחינוך גם להציב עמדות חיסון בשערי הכניסה של המוסדות.

צוותי מגן דוד אדום ביצעו בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12, במטרה לבדוק האם קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה, קרית יערים, 9 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקות סרולוגיות לילדים חרדים, השבוע/פלאש 90, יונתן זינדל

לאור אחוז המתחסנים הנמוך בקרב בני הנוער בגיל 12-18 בפיקוד העורף יובילו קמפיין לעידוד ההתחסנות בקרב הצעירים בכ-50 רשויות מקומיות. הקצין הבכיר בפיקוד העורף אמר כי "במקומות שבהם אנחנו כבר פועלים הכפלנו את מספר המתחסנים, אבל הנתונים מצביעים כי עדיין כמחצית מבני הנוער אינם מחוסנים".

בנוסף לגיוס אנשי מילואים ליחידות הקישור ברשויות המקומיות, פיקוד העורף יפתח מחדש את יחידות הסיוע לבתי החולים ובנוסף חיל הרפואה צפוי כבר בימים הקרובים לפתוח שתי מחלקות אשפוז בבתי חולים אזרחיים, כפי שהיה בעבר ברמב"ם בחיפה.

לטענת הקצין הבכיר לחקירות האפידמיולגיות יש משמעות גם כשנתוני התחלואה עולים ואין סגרים והם עדיין מסייעים מאוד בהורדת מקדם ההדבקה. בפיקוד העורף מעריכים כי יצליחו לעמוד ביעד של ביצוע 130 אלף בדיקות מדי יום, כשלכל חולה מאומת בשבועות האחרונים זיהו בפיקוד העורף בממוצע כ-30 אנשים שבאו איתו במגע.

צוותי מגן דוד אדום ביצעו בדיקות לילדים בגילאי 3 עד 12, במטרה לבדוק האם קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה, קרית יערים, 9 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקות סרולוגיות/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריו, "גם אם נוריד את קטיעת שרשראות ההדבקה בחצי אחוז, זה מפחית לאורך זמן באלפים את כמות הנדבקים ויורד במאות את החולים קשים והמתים. אין סיכול ממוקד לקורונה אלא כניסה חזקה למערכות ההגנה ואפשרות לחיים בנוכחות הנגיף".

לדברי הקצין הבכיר המציאות השתנתה ועל המערכות השונות והאזרחים להתאים את עצמם לשינויים: " זה כבר לא הנגיף שהגיע בהתחלה מסין עם מקדם הדבקה חופשי של 2.5 ואפילו לא זה הבריטי. הפעם מקדם ההדבקה החופשי הוא שש, גבוה בהרבה ממה שהיה בהתחלה". הקצין סיכם כי "לא נוכל להצליח ללא שיתוף פעולה מהאוכלסייה ואנו פועלים למימוש מדיניות הממשלה לחיות בנוכחות הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully