וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אינדונזיה יפסיק לערוך בדיקות בתולים לחיילות

11.8.2021 / 16:29

הרמטכ"ל הודיע על ביטול הנוהג השנוי במחלוקת, שזכה לביקורת ממושכת מצד ארגוני זכויות אדם. הוא אמר שהליך הגיוס צריך להיות שוויוני בין גברים לנשים

צבא אינדונזיה בתרגיל בפרובינציית מערב ג'אווה, 6 בדצמבר 2006. רויטרס
אימון של צבא אינדונזיה/רויטרס

צבא אינדונזיה הודיע אתמול (שלישי) כי יפסיק לערוך בדיקות בתולים לחיילות לפני גיוסן, אחרי שארגוני זכויות אדם מתחו במשיך שנים ביקורת על המדיניות השנויה במחלוקת. הרמטכ"ל, אנדיקה פרקסה, עדכן את הכתבים על השינוי במדיניות, אחרי שבשבוע שעבר אמר כי הליך המיון בצבא צריך להיות שוויוני בין גברים לנשים.

דובר של הצי של אינדונזיה אמר כי המגויסות עוברות בדיקות היריון, אך לא בדיקות בתולים. הוא הוסיף כי "גברים ונשים עוברים את אותן הבדיקות". בחיל האוויר אמרו כי הם עורכים בדיקות היריון שנועדו לגלות ציסטות או סיבוכים אחרים שעלולים לפגוע ביכולת של החיילות לשרת, אך ציינו כי "בדיקות בתולים" לא קיימות בטרמינולוגיה של החיל.

על פי ארגון Human Rights Watch, שחקר את המדיניות הזו במשך שנים, "מבחן שתי האצבעות" שביצעו רופאים כדי לבדוק את קרום הבתולין של המגויסים היה "שיטתי, נצלני ואכזרי". בעבר טענו בצבא כי הבדיקות חשובות על מנת לקבוע את המוסר של המגויסות. עם זאת, לפי ארגון הבריאות העולמי אין לבדיקות האלו ביסוס מדעי וקרום הבתולין הוא לא אינדיקציה מהימנה לקיום או אי-קיום יחסי מין.

ארגוני זכויות אדם בירכו על הודעת הצבא. "מעולם לא היה צורך בשום בדיקות", אמרה אנדי ינטריאני, ראש הנציבות הלאומית לאלימות נגד נשים.

אנדראס הרסונו, חוקר אינדונזיה ב- ,HRWאמר כי זה היה "הדבר הנכון לעשות". הוא הוסיף כי הנוהג היה "משפיל, מפלה וטראומתי". לדבריו, הארגון שוחח עם יותר ממאה נשים שעברו את הבדיקות האלו, אחת מהן מגויסת מ-1965.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully