וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בשגרירות בריטניה בברלין נעצר בחשד לריגול לרוסיה

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 16:55

התביעה בגרמניה הודיעה כי החשוד, אזרח בריטניה בן 57, נעצר בפוטסדאם והוא חשוד שהעביר מסמכים למודיעין הרוסי תמורת כסף. מעצרו התבצע בתום חקירה משותפת של שתי המדינות

שוטר עומד מחוץ לשגרירות בריטניה בברלין, גרמניה, 17 ביוני 2021. AP
שוטר מחוץ לשגרירות בריטניה בברלין/AP

אזרח בריטי העובד בשגרירות ארצו בגרמניה נעצר בחשד שריגל עבור רוסיה - כך הודיעו היום (רביעי) הרשויות בשתי המדינות. התביעה בגרמניה אמרה כי החשוד, שזוהה בתור דייוויד אס, עבר בשגרירות בברלין והעביר מסמכים לשירותי המודיעין הרוסיים "לפחות פעם אחת", תמורת סכום לא ידוע של כסף.

החשוד, בן 57, נעצר אתמול בפוטסדאם הסמוכה לברלין, והחוקרים ערכו חיפושים במקום עבודתו ובביתו. החשוד, שנעצר בתום חקירה משותפת של גרמניה ושל ברלין, יופיע בהמשך היום בפני בית המשפט. לפי החשדות, הוא שיתף פעולה עם המודיעין הרוסי לפחות מאז נובמבר האחרון.

משרד החוץ של גרמניה אמר כי הוא מתייחס ברצינות למקרה, וציין כי ריגול אחרי בעלות ברית על אדמת גרמניה אינו מקובל. דובר משרד החוץ מסר כי הוא יעקוב מקרוב אחרי החקירה של התביעה בגרמניה. במוסקבה טרם הגיבו.

מקור ביטחוני מערבי אמר כי המניע של האזרח הבריטי היה ככל הנראה כספי. המקור הוסיף כי מאחר שהוא היה עובד מקומי, לא הייתה לו גישה למידע בסיווג גבוה. לדבריו, שירות סיכול הביון הבריטי (MI5) היה מעורב בלכידתו. באתר הגרמני "פוקוס אונליין" דווח כי הוא סיפק לרוסים מסמכים עם מידע על לוחמה בטרור.

גרמניה עצרה כמה אנשים בשנים האחרונות בחשד לריגול עבור רוסיה, אך מעצר של אזרח מבעלת ברית קרובה היא לא שגרתית. ביוני, המשטרה בגרמניה עצרה מדען רוסי שעבד באוניברסיטה במדינה והואשם שעבר עבור שירותי הביון של רוסיה מאז תחילת אוקטובר, לכל הפחות. גם הוא חשוד שקיבל כסף תמורת המידע שלו.

בבריטניה, ראשי שירותי הביון אמרו כי סין ורוסיה מנסות לגנוב מידע מסחרי רגיש וקניין רוחני כמו גם לבחוש בפוליטיקה המקומית, כשלונדון גם מאשימה סוכנים רוסים בניסיון לחסל את המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ב2-2018. במאי, הממלכה הציגה תכנית מאבק לפעילות עוינת מצד מדינות זרות, באמצעות חוק שיעניק לשירותי הביטחון ולסוכנויות אכיפת החוק סמכויות חדשות להילחם באיומים הגוברים.

רוסיה מתנערת מההאשמות של מדינות המערב, שכמה מהן גירשו מוקדם יותר השנה דיפלומטים רוסים לאחר שנחשפה מעורבותה של מוסקבה בסדרת פיצוצים בצ'כיה ובבולגריה, בנוסף לאיומי על אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully