וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפסו על הסיפון: איטליה עצרה מפקד ספינה ואיש צבא רוסי בחשד לריגול

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 14:57

המשטרה הודיעה על מעצר של קצין בחיל הים ושל גורם צבאי רוסי, שנתפסו על חם. מפקד הספינה האיטלקי העביר מסמכים רגישים, חלקם של נאט"ו, ורומא הורתה על גירוש שני דיפלומטים רוסים. "פרשה חמורה ביותר". רוסיה הבטיחה להגיב, אך ניסתה להנמיך את הלהבות

שוטרים במהלך בדיקות קורונה, רומא, איטליה, 15 במרץ 2021. רויטרס
שוטרים ברומא עורכים בדיקות לאחר הטלת הסגר לבלימת הקורונה, החודש/רויטרס

קצין בצי של איטליה וגורם בצבא רוסיה נעצרו בחשד לריגול - כך הודיעה היום (רביעי) משטרת איטליה. השניים נעצרו בעת פגישה ביניהם על ספינה של חיל הים של איטליה, ובמהלכה העביר הקצין האיטלקי, שפיקד על הספינה, מסמכים סודיים בתמורה לכסף. משרד החוץ ברומא זימן את שגריר רוסיה בעקבות הפרשה והורה על גירוש שני דיפלומטים רוסים. שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, אמר כי זאת פרשה "חמורה ביותר".

"הקרביניירי התערבה במהלך פגישה חשאית בין השניים, מיד לאחר שהקצין האיטלקי העביר מסמך בתמורה לסכום כסף", מסרה המשטרה בהצהרה. "שניהם נאשמים בפשעים חמורים הקשורים לריגול וביטחון המדינה". הפגישה בין הקצין והגורם הצבאי הרוסי, שמסופח לשגרירות רוסיה ברומא, התקיימה במהלך הלילה. לא ברור אם איש הצבא ששיחד את הקצין האיטלקי היה אחד משני המגורשים.

המשטרה הוסיפה כי התביעה ברומא הורתה על המעצרים לאחר חקירה ממושכת של המודיעין האיטלקי יחד עם הצבא. הקפטן האיטלקי נלקח למאסר, בעוד שמעמדו של איש הצבא הרוסי עוד לא ברור בשל מעמדו הדיפלומטי. בסוכנות הידיעות האיטלקית דווח כי בין הקבצים שהועברו לגורם הרוסי היו מסמכים של נאט"ו, שחשיפתם עשויה לעורר דאגה בקרב חברות אחרות בברית הצפון-אטלנטית.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך פגישה עם משתתפי מסע ההתנדבות הארצי 4 במרץ 2021. AP
במוסקבה מקווים שהיחסים עם איטליה לא ייפגעו. פוטין/AP

חבר פרלמנט ברוסיה, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס, אמר כי מוסקבה תגיב על המהלך, בהתאם לנוהל שלה במקרים כאלו. עם זאת, הצהרותיה של מוסקבה מצביעות על רצונה שלא לנפח את הפרשה. משרד החוץ של רוסיה אמר כי הוא מצר על גירוש שני הדיפלומטים, אך הדגיש כי הוא לא יפגע ביחסים בין שתי המדינות. הקרמלין מסר כי אין לו מידע על הפרשה, אך הביע תקווה שרומא ומוסקבה ישמרו על יחסים חיוביים ובונים.

בחודשים האחרונים נחשפו כמה פרשות ריגול באירופה שבהן הייתה מעורבת רוסיה. בולגריה גירשה החודש גורמים רוסיים בחשד לריגול, והולנד עשתה כך בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully