וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ניו יורק הודיע על התפטרותו בעקבות הטענות להטרדות מיניות

10.8.2021 / 19:12

קואומו נכנע ללחץ הרב שהופעל עליו משורות מפלגתו הדמוקרטית, מאז ממצאי חקירת התובעת הכללית שלפיהן הטריד 11 נשים. הוא סיפר כי התגובה של בנותיו השפיעה עליו. "ראיתי את המבט בעיניהן, ואת ההבעה על פניהן. זה כאב", סגניתו תחליף אותו, ותהיה האישה הראשונה בתפקיד

בווידאו: מושל ניו יורק מתפטר מתפקידו אחרי טענות על הטרדות מיניות/צילום: רויטרס

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו התפטר היום (שלישי) בעקבות הטענות להטרדה מינית מצד נשים רבות, שפורסמו בהרחבה בדוח של התובעת הכללית במדינה בשבוע שעבר. בכך מגיעה לשיא נפילתו של המושל הדמוקרטי, שאך לפני שנה זכה לשבחים ארציים בזכות המנהיגות שהפגין עם פרוץ מגיפת הקורונה. הוא יוחלף בעוד שבועיים על ידי סגניתו, קתי הוצ'ול בת ה-62, שהייתה בעבר חברת קונגרס. היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד, שאוייש קודם לכן על ידי 56 גברים.

קואומו, שנמצא בקדנציה השלישית שלו, התפטר על רקע התגברות הלחץ עליו מתוך שורות מפלגתו הדמוקרטית. זאת במקביל לקידום הליך ההדחה בבית הנבחרים של ניו יורק, בעקבות החקירה שהעלתה שהמושל הטריד מינית לפחות 11 נשים. החוקרים אמרו שהוא נישק נשים בניגוד לרצונן, תפס בחזה או בישבן שלהן או נגע בהן באופן לא הולם; הביע הערות פוגעניות לגבי המראה וחיי המין שלהן; ויצר סביבת עבודה "המלאה בפחד ובאיומים". הוא מכחיש זאת.

במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי, קואומו בן ה-63 הכחיש שהפגין במכוון חוסר כבוד כלפי נשים, אך טען כי המאבק שלו נגד המתקפה "הפוליטית" נגדו תגרור את המדינה לחודשים ארוכים של משבר, ו"אני לא יכול להיות הסיבה לכך". לדבריו, "הדרך היחידה שבה אני יכול לעזור עכשיו היא אם אני אזוז הצדד ואאפשר לממשל לחזור למשול".

New York Governor Andrew Cuomo arrives to depart in his helicopter after announcing his resignation in Manhattan, New York City, U.S., August 10, 2021. REUTERS/Caitlin Ochs. רויטרס
מכחיש את הטענות נגדו. מושל ניו יורק קואומו מכריז על התפטרותו, היום/רויטרס

קואומו הוא המושל השלישי ברציפות של ניו יורק שמתפטר בשל שערוריה כזו או אחרת. הערב הוא המשיך לטעון לחפותו, אך אמר כי מתנצל "עמוקות" בפני כל אישה שנפגעה ממעכשיו. "בראשי, מעולם לא חציתי שום קו אדום עם אף אחת, אבל לא הבנתי עד כמה הקווים שורטטו מחדש", התגונן.

הוא הודה כי הטענות נגדו פגעו ביחסיו עם בנותיו. "ישבתי על הספה איתן, ושמענו את ההאשמות המכוערות במשך שבועות. ראיתי את המבט בעיניהן, ואת ההבעה על פניהן. זה כאב", סיפר קואומו. הוא אמר כי הסביר להן שהוא "מעולם לא הפגין במכוון חוסר כבוד כלפי אישה, ולעולם לא יעשה זאת".
לאחר ההודעה על התפטרותו, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו - אחד ממבקריו הבולטים של המושל - אמר כי זה היה צריך לקרות "לפני זמן רב".

קואומו שיבח את הוצ'ול, שהצטרפה אליו ב-2014 ושימשה מאז סגנית המושל, תפקיד סמלי בעיקרו. היא לא הייתה חלק מהמעגל הקרוב שלו, אך הוא תיאר אותה בתור "חכמה ומוכשרת".

הוצ'ול, משתייכת לאגף המרכזי במפלגה הדמוקרטית, הייתה מבין אלו שקראו לקואומו להתפטר מאז השבוע שעבר. היא אמרה כי התפטרותו היא "ההחלטה הנכונה". "בתור מישהי שכינה בכל רמות הממשל והבאה בתור בסדר הירושה, אני ערוכה להוביל את ניו יורק בתור המושלת ה-57", מסרה בהצהרה. לא ברור אם היא תתמודד בבחירות בשנה הבא, אז תסתיים הכהונה הנוכחית של קואומו.

FILE PHOTO: New York State Lieutenant Governor Kathy Hochul speaks during an opening ceremony on the first day of the Coney Island parks reopening, during the coronavirus disease (COVID-19) pandemic, in the Coney Island neighborhood of Brooklyn, New York, U.S., April 9, 2021. REUTERS/Brendan McDermid/File Photo. רויטרס
האישה הראשונה בתפקיד. המושלת הבאה של ניו יורק, קתי הוצ'ול/רויטרס

בבית הלבן, הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הוא "מכבד את ההחלטה של המושל", והוסיף כי הוא סבור שהוא עשה עבודה טובה במהלך כהונתו. קודם לכן, דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי ביידן לא שוחח עם קואמו, שאותו הוא מכיר שנים רבות, מאז פרסום הדוח של התובעת הכללית וכי הוא לא עודכן מראש על ההתפטרות שלו.

אחיו של קואומו, המגיש הבכיר של רשת CNN כריס קואומו, עומד אף הוא בפני קריאות להתפטר אחרי שהתגלה שהוא יעץ למושל לפני ההכרזה. האח הצעיר במשפחה התנצל בחודש מאי בפני הצופים כשהודה שהוא ייעץ למושל כיצד לנהל את הפרשה. הוא הפסיק לדווח על הנושא, ולא הגיב על הדוח הרשמי שפורסם בשבוע שעבר ומאז יצא לחופשה.

אלו לא הצרות היחידות שעמן מתמודד מושל ניו יורק. חקירה פדרלית בוחנת אם לשכתו טייחה את מספרי המתים מנגיף הקורונה בבתי האבות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully