וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילתו של גיבור המאבק בקורונה: מושל ניו יורק לא מפסיק להסתבך

אנדרו קואומו הדמוקרטי היה מהדמויות הבולטות במלחמה בנגיף לאחר התפרצותו, אך עתה הוא עומד בפני קריאות הולכות וגוברות להתפטרותו: הרשויות חוקרות טיוח של אלפי מתים מקורונה בבתי אבות, ושתי יועצות לשעבר שלו מאשימות אותו בהטרדות מיניות

בווידאו: מושל ניו יורק טוען שהוא לוקח אחריות על שערוריית נתוני התמותה בבית אבות/צילום: רויטרס

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, היה אחד המנהיגים הבולטים בארצות הברית בעת התפרצות מגיפת הקורונה לפני שנה. הוא כינס מסיבות עיתונאים יומיות, דחק בתושבים לשמור על ההנחיות מול הנגיף החדש והשמיע טון אמפתי בניגוד גמור למדיניות של הנשיא הקודם דונלד טראמפ.

אבל עכשיו הוא מסובך מעל הראש, עם חקירה בחשד לטיוח היקף התמותה בבתי האבות וטענות להטרדה מינית מצד שתי עוזרות שלו לשעבר. הוא זוכה לביקורת מחברי מפלגתו הדמוקרטית ומהרפובליקנים גם יחד, והקריאות להדחתו גוברות.

הצרות של קואומו, שהוזכר לא אחת כמועמד אפשרי לנשיאות מטעם הדמוקרטים, החלו בחודש שעבר.

דוח של התביעה הכללית של ניו יורק העלה כי הממשל של קואומו שיקר בנתוני התמותה מקורונה בבתי האבות, וציין כי ייתכן שהמדיניות של הממשל תרמה לכך. בעקבות זאת, הממשל נאלץ לעדכן את מספר המתים בבתי האבות, מ-8,500 ל-15 אלף. בהמשך, יועץ בכיר של המושל הודה בפני המחוקקים כי ההסתרה של הנתונים נבעה מחשש לרדיפה פוליטית של משרד המשפטים תחת הממשל הרפובליקני דאז.

שערוריית בתי האבות הובילה את רון קים, נציג דמוקרטי בבית המחוקקים של ניו יורק, לקרוא להדחתו של קומי. הוא אף אמר כי המושל הבטיח "להרוס" אותו בשל הביקורת שהשמיע נגדו על הטיפול בפרשה.

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו בסיור באתר חיסונים בקווינס, 24 בפברואר 2021. רויטרס
חשש שממשל טראמפ ישתמש בנתוני המוות מקורונה נגדו. מושל ניו יורק קואומו/רויטרס

ימים ספורים אחרי שהתביעה הפדרלית פתחה בחקירת הטיוח בבתי האבות, שבה לכותרות הפרשה השנייה שבה הסתבך קואומו, המושל בניו יורק מאז 2011.

לינדסי בוילן, עוזרת לשעבר של קואומו, האשימה אותו בהטרדה מינית עוד בדצמבר, והשבוע היא סיפרה בפירוט על מעשיו. בולין כתבה באתר "מדיום" כי המושל הדמוקרטי בן ה-63 עשה כמה "מחוות לא ראויות" כלפיה, בעת שעבדה תחתיו מ-2015 ועד 2018. היא אמרה כי הוא שלח לה ורד ביום האהבה ונישק אותה בפיה.

"המושל אנדרו קואומו יצר תרבות בממשלו שבה הטרדות מיניות ובריונות כל כך רווחות, עד שהן לא רק נסלחות אלא צפויות", כתבה בוילן, המתמודדת על ראשות רובע מנהטן. היא הוסיפה כי לפחות שתי עובדות נוספות סיפרו לה שקואומו נהג בצורה כזו גם בסביבתן, אך הן חוששות לדבר בפומבי.

קואומו, שכהונתו השלישית תסתיים בשנה הבאה, הכחיש את הטענות של בוילן גם בדצמבר וגם השבוע. "כפי שאמרנו קודם לכן, הטענות של גברת בוילן להתנהגות לא ראויה הן פשוט לא נכונות", אמרה קייתלין גירורד, דוברת של קואומו, בהצהרה שמסרה ביום רביעי. היא לא התייחסה לרבות מהטענות של העוזרת לשעבר, אך הכחישה כי המושל הציע לה לשחק סטריפ פוקר בעת שהיו בטיסה באוקטובר 2017.

לפי ההצהרה, כמה גורמי ממשל שהיו בכל אחת מהטיסות של קואומו ושל בוילן באותו חודש אמרו כי הם לא שמעו שיחה שכזו.

בעקבות הטענות החדשות של בויל להטרדה מינית של קואומו, כמה רפובליקנים דחקו בו להתפטר. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, קרא לחקירה מקיפה של הטענות נגד יריבו המושבע, שאותן תיאר בתור "מטרידות ביותר".

אתמול נחתה על קואומו פצצה נוספת, כששרלוט בנט, שהייתה יועצת לענייני בריאות בממשל שלו עד שעזבה בנובמבר, אמרה לניו יורק טיימס כי קואומו הטריד אותה באביב האחרון, בשיא המגיפה בניו יורק. בנט בת ה-25 אמרה כי, בין היתר, הוא שאל אותה שאלות לגבי חיי המין שלה ואם היא אי-פעם קיימה יחסי מין עם גברים מבוגרים.

קואומו אמר בתגובה כי הוא חשב שהוא היה מעין מורה רוחני של בנט, והכחיש שהוא נהג שלא כשורה. הוא אמר כי הוא הורה על חקירה עצמית של הנושא, אך רבים מקרב חברי מפלגתו דורשים שהיא תתנהל באופן עצמאי.

"הנאשם לא יכול למנות את החוקר, נקודה", צייצה חברת הקונגרס קייתלין רייס, מלונג איילנד. "ההאשמות המתמשכות מטרידות ומדאיגות מאוד. להתנהגות המתוארת אין מקום בעבודה. חייבים להתחיל בחקירה עצמאית באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully