וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת הכללית בניו יורק: "המושל הטריד מינית נשים רבות ועבר על החוק"

3.8.2021 / 19:01

התובעת הכללית במדינה פרסמה את ממצאי החקירה שנפתחה לפני חמישה חודשים, ומהם עולה כי אנדרו קואומו הדמוקרטי הטריד 11 נשים, בהן עובדות ממשל. המושל, שנחשב בעבר לכוכב המפלגה הדמוקרטית מתעקש על חפותו: "העובדות שונות מהממצאים". ביידן ואחרים קראו לו להתפטר

מושל ניו יורק אנדרו קואומו, 25 במרץ 2021. AP
מואשם שיצר "סביבת עבודה רעילה". המושל קואומו/AP

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו הטריד מינית 11 נשים ועבר על החוק במדינה ועל החוק הפדרלי - כך אמרה היום (שלישי) התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, בתום חקירה של חמישה חודשים שעשויה לבשר על סוף דרכו של המושל הדמוקרטי, אולם הוא נותר עיקש בהכחשותיו ומסרב לפנות את הכיסא.

"החקירה מצאה כי המושל אנדרו קואומו הטריד מינית עובדות ממשל בניו יורק, בהווה ובעבר, כשנגע בהן ללא הסכמתן והתבטא בצורה פוגענית פעמים רבות", אמרה ג'יימס במסיבת עיתונאים. התובעת הכללית אמרה כי החוקרים דיברו עם 179 איש לאורך החקירה, כולל עם מתלוננות ועם עובדי ממשל בהווה ובעבר.

לדבריה, החקירה ציירה "תמונה מטרידה אך ברורה מאוד של מקום עבודה רעיל ואקלים של פחד", שבה קואומו הטריד מינית מספר רב של נשים, רבות מהן צעירות". בנוסף לכך, ג'יימס אמרה כי קואומו וצוותו נקמו בלפחות עובדת אחת לשעבר אחרי שהתלוננה על התנהגותו.

החקירה האזרחית של התובעת הכללית מצאה כי הצעדים של קואומו ושל יועציו הבכירים "הפרו חוקים מדינתיים ופדרליים רבים", אך היא לא הגישה כתב אישום נגד המושל. "החקירה גילתה דפוס התנהגות מטריד של מושל מדינת ניו יורק", אמרה התובעת הכללית של ניו יורק, דמוקרטית אף היא. "11 הנשים האלו היו בסביבת עבודה עוינת ורעילה".

אחרי הצגת ממצאי החקירה בדוח של 168 עמודים, הנשיא ג'ו ביידן ודמוקרטים בכירים אחרים קראו לקואומו להתפטר, אך המושל בן ה-63 הבהיר בהצהרה מוקלטת שפרסם כי אין לו כוונה לעשות זאת כשהמשיך להכחיש שהוא נהג שלא כשורה.

"העובדות שונות בהרבה ממה שתואר", אמר קואומו, שבעבר נחשב לכוכב העולה של המפלגה. המושל, שנמצא בקדנציה השלישית שלו מאז 2011, אמר כי הממצאים לא מדויקים ולא הוגנים. הוא אמר כי המתלוננות נגדו פירשו לא נכון את דבריו, את מחוותיו ואת הגישה שלו, תוך שהוא ממשיך להתעקש שהוא תמיד התכוון להפגין חמימות כלפי הנשים.

"אני חושב שהוא צריך לפרוש", אמר ביידן לכתבים בבית הלבן. "אני בטוח שהיו כמה חיבוקים שהיו תמימים לחלוטין, אבל נראה שהתובעת הכללית החליטה שהיו כאלו שלא".

החקירה מסמלת את נפילתו המהירה של המושל שהפך לדמות לאומית פופולרית בימיה הראשונים של מגיפת הקורונה, כשהציג את עצמו בדמות סמכותית ומרגיעה במסיבות עיתונאים יומיות. אחרי פרסום הדוח, יו"ר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק, שבשליטת הדמוקרטים, אמר כי חקירת ההדחה של קואומו תסתיים "בהקדם האפשרי" לאחר קבלת הראיות מחקירת התובעת הכללית.

לאחר פרסום הדוח, התובע המחוזי במחוז אלבני, דייויד סוארס, הודיע כי משרדו פתח בחקירה כדי לבדוק אם קואומו עבר על החוק. סוארס גם ביקש ראיות מחקירת התובעת הכללית וקרא "לכל הקורבנות" לדווח על מה שאירע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המושל: "זה פשוט לא מי שאני"

בעוד שרבות מההאשמות היו כבר ידועות, החוקרים חשפו בתדרוך כמה פרטים חדשים בהתבסס על דברי המתלוננות.

אן קלארק, אחת משני עורכי הדין שניהלו את החקירה, אמרה כי אחת הנשים שקואומו הטריד היא שוטרת. לדבריה, המושל עמד מאחוריה במעלית ו"העביר את אצבעו מצווארה לאורך עמוד השדרה שלה ואמר 'היי את'. השוטרת, לדברי קלארק, אמרה כי קואומו נגע בה בצורה לא הולמת מ"החזה אל איבריה המוצנעים".

קואומו, גרוש ואב לשלוש בנות בוגרות, אמר שהוא מצטער אם התנהגותו לא הובנה נכון על ידי אותן נשים, וטען ש"דעתו לא תוסח" מהמשך המאבק במגיפת הקורונה.

"אני רוצה שתשמעו ישירות ממני שמעולם לא נגעתי באף אחת בצורה לא הולמת או שעשיתי מחוות מיניות לא הולמות", אמר קואומו בסרטון. "אני בן 63. חייתי את כל חיי הבוגרים לעיני הציבור. זה פשוט לא מי שאני כיום, או אי-פעם".

התובעת הכללית ג'יימס נחשבת בעצמה לכוכבת עולה במפלגה הדמוקרטית, אחרי שפתחה בהליכים משפטיים נגד איגוד הרובאים הלאומי במדינה, לאחר שהתקדמה מתפקיד הסניגורית הציבורית בעיר ניו יורק לתובעת הכללית ב-2018.

החוקר הנוסף בתיק, התובע הפדרלי לשעבר ג'ון קים, אמר כי סביבת עבודתו של קואומו הייתה "מלאה בבריונות, פחד ואיומים", שבה ביקורת עליו או על יועציו הבכירים משמעותה היא "כי ימחקו אתכם, תושלכו הצדה או גרוע מכך".

הדוח דחה את הטענות של קואומו ולפיהן התנהגותו משקפת את תרבות הבעת החיבה האיטלקית-אמריקנית, שבה גדל. החוקרים מצאו מעט אמינות ב"הכחשותיו הגורפות ובשכחת תקריות ספציפיות". "מה שאותן עדות - ורבים אחרים - תיארו לא הייתה רק התנהגות של הבעת חיבה מפעם, זאת הייתה הטרדה מינית", נכתב בדוח".

ריטה גלווין, סנגורית של קואומו, תקפה את ממצאי הדוח, ובהצהרה שפרסמה היא אמרה כי החקירה "השמיטה במכוון ראיות מרכזיות". היא האשימה את התובעת הכללית בהטייה נגד המושל. היא צירפה להצהרתה תמונות של קואומו מחבק או מנשק פוליטיקאים בכירים כמו ביידן, ברק אובמה, הילרי קלינטון, ננסי פלוסי ואל גור. היא גם כללה תמונות רבות של קואומו מנשק את אביו המנוח, שהיה בעצמו מושל ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully