וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה לראשונה זה 8 חודשים: "עומס גדול במערכת"

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 19:34

בראש הוועדה מכהנים 4 חברים חדשים בהם שר המשפטים סער, ולצידו נציגת הקואליציה, שרת הפנים שקד. נציגי הכנסת הם ח"כ אפרת רייטן ושמחה רוטמן. "נדרשת עבודה אינטנסיבית של הוועדה", אמר סער. זאת, לאחר ההפסקה הארוכה, וכשעשרות מינויי שופטים מחכים לבחירתה

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה היום (שני) במשרד המשפטים בירושלים, לראשונה זה שמונה חודשים. בוועדה ישנם ארבעה חברים חדשים. בראש הוועדה מכהן שר המשפטים גדעון סער, ולצידו נציגת הקואליציה, שרת הפנים איילת שקד. נציגי הכנסת הם ח"כ אפרת רייטן ושמחה רוטמן.

"אני שמח על ההתכנסות הראשונה של הועדה לבחירת שופטים", אמר שר המשפטים סער, בפתח הישיבה. "התכנסנו במהירות אחרי שההרכב של הוועדה לבחירת שופטים הושלם ביום רביעי שעבר, עם בחירת נציגי הוועדה מהכנסת ומהממשלה, כדי להתחיל להתקדם לאיוש תקני שיפוט שנחוצים היום בכל הערכאות", אמר.

בווידאו: כינוס ראשון של הוועדה לבחירת שופטים/צילום סטילס: רפי בן חקון, צילום וידאו: אלכס ריי

"יש עומס גדול במערכת ונדרשת עבודה אינטנסיבית של הוועדה כדי לאייש את אותם תקנים", הוסיף סער, ואמר כי "לכן אנחנו כבר מתכנסים היום כדי להקים את ועדות המשנה, ושהן יתחילו לפעול בדחיפות גדולה ככל שהדבר הזה ניתן, שנוכל להתקדם".

"אני משוכנע שכל מי שיושב ליד השולחן הזה, ללא תלות בגוף שהוא מייצג, הוא הבחירה הטובה ביותר", סיכם.

בתוך כך, עשרות מינויי שופטים בערכאות השונות, מחכים לבחירת הוועדה לאחר הפסקה ארוכה בפעילותה, כשהמשמעותיים בהם שני שופטי בית המשפט העליון, לאחר שהשופטים חנן מלצר ומני מזוז פרשו בשנה האחרונה וטרם מונו להם מחליפים.

עוד בוואלה!

הוועדה למינוי שופטים: אפרת רייטן ושמחה רוטמן - בפנים, אורלי לוי אבקסיס - בחוץ

לכתבה המלאה
סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בפתח ישיבתה הראשונה של הועדה לבחירת שופטים, 9 באוגוסט 2021. רפי בן חקון, אתר רשמי
"עומס גדול על המערכת". פתח הישיבה/אתר רשמי, רפי בן חקון

אך בישיבה היום עדיין לא יועלו מינויים, אלא מדובר בישיבה טכנית בה נקבעו ועדות המשנה המסננות את המועמדים, ושופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, נבחר כמשנה של הנשיאה אסתר חיות, בהתאם לשיטת הסניוריטי, בה מתמנים השופטים לפי הוותק. לאור החגים המתקרבים, בחירת השופטים תידחה ככל הנראה לחודשים אוקטובר-נובמבר.

אחד החברים המסקרנים בוועדה הוא ח"כ שמחה רוטמן הנמנה על אחד ממבקריו הבולטים של בית המשפט העליון. רוטמן הוא ממקימי התנועה למשילות ודמוקרטיה, והוציא את הספר "מפלגת בג"ץ", המבקר את האקטביזם השיפוטי אותו הגדיר בטוויטר כ"סרט רע". רוטמן עצמו מתנגד לקיומה של הוועדה לבחירת שופטים וקרא בעבר לבטל אותה, כעת לראשונה הוא יהיה אחד מחבריה וישפיע על זהות השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully