וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כמעט שנה ללא מסגרת לימודית: גיוס אוגוסט 2021 יוצא לדרך

טל לב-רם

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 7:53

צה"ל ערך התאמות להליכי הגיוס בתקופת הקורונה, בהן שינויים בשיטות המיון עקב הבדלים בין מלש"בים בזמן שגרה, לבין אלה שבמשך השנה לא שהו בביה"ס באופן רציף. בין אלפי המתגייסים - 340 עולים חדשים. "ניתן להבחין בין המתגייסים לקרבי בהבדלים מנטליים ובכושר הגופני"

צה"ל נערך לקראת מחזור גיוס אוגוסט 2021, לאחר שנה שלמה בה המתגייסים החדשים לא שהו כמעט במסגרת לימודית רצופה. למצב החדש שנוצר יש השלכות רבות, דוגמת שינויים בשיטות המיון בהשפעת הקורונה, וכן השוני באופי בין מועמד שמתגייס אחרי שנה שהיה בבית לבין מועמד שהתגייס בשנה שעברה. קצין בכיר בצה"ל אמר כי "בהחלט ניתן להבחין בקרב המתגייסים לשירות קרבי השפעות של הקורונה, גם בהיבטים מנטליים וגם בכושר הגופני".

במחזור אוגוסט 2021 מתגייסים המועמדים ליחידות השדה והלוחמה של צה"ל. הגיל הממוצע של המתגייסים הוא 18 ו-11 חודשים, המתגייס הצעיר ביותר במחזור זה הוא בן 17 ושמונה חודשים והמבוגר ביותר בן 28 וחודשיים.

במחזור זה יתגייסו 340 עולים חדשים, מהם 198 גברים ו-142 נשים. מתגייסים רבים עלו ממדינות מהן מתגייס עולה אחד בלבד, בהן הולנד, אקוואדור, אריתראה, גאנה, הרפובליקה הדומיניקנית, יוון, ניו זילנד, נפאל, סרי-לנקה, צ'ילה, קובה, קוסטה ריקה, קלדוניה החדשה ושוודיה. המדינות מהן מתגייסים הכי הרבה עולים חדשים הן אתיופיה, ארצות הברית, רוסיה, אוקראינה וצרפת.

גיוס נובמבר גולני-גבעתי, בקו"ם תל השומר, 28 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
בין המתגייסים: עולים חדשים מצ'ילה, קוסטה ריקה, ניו זילנד ושוודיה/ראובן קסטרו

לשם שמירה על הנחיות משרד הבריאות ועל בריאות המתגייסים החדשים, מועדי הגיוס נפרסו גם במחזור הקרוב על פני ימים רבים יותר ונפתחו אתרי גיוס נוספים למתגייסי לשכת הגיוס בתל השומר. כדי למנוע התקהלויות, לא תתאפשר כניסת משפחות ומלווים ללשכות הגיוס, ויתוגברו סדרי האבטחה והשיטור באתרי הגיוס.

לראשונה במחזור הגיוס הקרוב, כ-20% ממתגייסי חטיבות גולני וגבעתי - יתגייסו אל פלוגות "חשיפה תקיפה", פלוגות בעלות יכולת איסוף ופגיעה מתקדמות, שיחדדו את היכולת לדייק את התמרון.

היישוב הצפוני ביותר ממנו מתגייסים במחזור זה הוא מטולה, ממנה מתגייסים שישה מועמדים לשירות ביטחון, והעיר הדרומית ביותר ממנה מתגייסים היא אילת, ממנה מתגייסים 144 מלש"בים. 11% מהמתגייסים עשו שירות מקדים במכינות קדם צבאיות או עשו שנת שירות לפני גיוסם לצה"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • גיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully