וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון מודאגים מהחדירות מלבנון: "היום נכנס אדם שיכור - מחר זה יהיה מחבל"

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 20:49

מקרי החדירה המרובים של אזרחים זרים החוצים את הגבול לישראל מטרידה את התושבים באזור, שחוששים מהיום בו אותם מהגרי עבודה או תימהוניים יתחלפו בלוחמי חיזבאללה. כעת, אחרי מקרה נוסף בו תושב לבנון הצליח לחצות את הגבול בגילופין, הם תוקפים: "גדר משנות ה-40 לא תעזור"

צה"ל השיב היום (ראשון) ללבנון פעם נוספת אזרח זר שחצה את גדר הגבול לישראל - ונתפס בידי הכוחות. בשונה משורת המקרים האחרונים בהם זרים חצו את הגדר, הפעם מדובר באזרח לבנון שהיה בגילופין.

לפי צה"ל, הרקע לחדירתו נותר לא ברור גם לאחר חקירה שעבר בידי גורמי ביטחון. הוא הוחזר דרך הגדר סמוך למקום בו הוא חצה אתמול.

מקרי החדירה המרובים של אזרחים זרים מטרידה את התושבים באזור, שחוששים מהיום שבו אותם מהגרי עבודה שחוצים את הגבול ברוב המקרים, יתחלפו בלוחמי חיזבאללה.

גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, מתח ביקורת על מצב הגבול ואמר כי "אי אפשר להשאיר גדר משנות ה-40 ולא לצפות שלא יקרה אסון". לדבריו, "היום נכנס שיכור, מחר ייכנס מחבל ויעשה שמות באחד היישובים. חיינו אינם הפקר", הדגיש. "דיברנו עם הרמטכ"ל על הצורך להשלים את החומה בצפון".

אזרח לבנון שחדר לישראל והושב ללבנון. ללא, צילום מסך
חצה בגילופין. אזרח לבנון שחדר לישראל והושב למדינה, היום/צילום מסך, ללא

בעקבות המשבר הכלכלי בלבנון והקורונה, התגברו ניסיונות החדירה של פועלים זרים שהגיעו לביירות כדי לעבוד ובגלל המציאות המורכבת הם החליטו בסיוע מדריכים וכלי רכב להגיע למרחב הגבול ולחצות לשטח ישראל כדי לחפש מקומות עבודה.

המקרה האחרון של חדירה לישראל בעקבותיה הוקפצו כוחות גדולים היה בסוף יולי. אז, שני חשודים חצו את הגבול, צה"ל פתח בסריקות נרחבות שבסופן הם נתפסו והושבו ללבנון.

פצצות תאורה באזור רכס רמים בשל אירוע בטחוני, גבול לבנון, 29 נובמבר 2020. צ, צילום מסך
פצצות תאורה באזור הגבול לאחר ניסיון חדירה לישראל/צילום מסך, צ

במקרה קודם מתחיל יוני נמצאו החשודים, שני אזרחים טורקים, אחרי יותר מ-18 שעות של חיפושים בשטח חקלאי. גורמי צבא בכירים אישרו לאחרונה כי מדובר בציר תנועה ידוע שאותם פועלים זרים משלמים עבורו כסף - ולא בפעולות אקראיות.

משה דוידוביץ', יו"ר פורום יישובי קו העימות, מחה בפני וואלה! בעקבות התגברות התופעה. "לדאבוננו הרב בתקופה האחרונה 'ההקפצות' של תושבי קו העימות החיים בצמידות לגבול הפכו לעניין שבשגרה", אמר. "הדבר שגורם להפרת שגרת החיים ולהטרדות חוזרות ונישנות של המשפחות המתגוררות ביישובי קו הגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully