וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר את שני החשודים שחצו את הגדר מלבנון לשטח ישראל

החשודים זוהו בתצפיות סמוך לשעה 03:00 באזור דובב ונתפסו לאחר כמה שעות בסמוך למקום. השניים לא היו חמושים וככל הנראה חצו את הגדר כדי לחפש עבודה. מצה"ל נמסר כי "החשודים נעצרו בסמוך לגדר ומתוחקרים כעת בשטח"

כוחות גדולים של צה"ל עצרו הבוקר (חמישי) לאחר כמה שעות את שני החשודים שחצו את גדר הגבול מלבנון לשטח ישראל. סמוך לשעה 03:00 השניים זוהו בתצפיות, והתושבים ביישובים סמוכים באזור דובב תחילה הונחו להישאר בבתיהם, אך מאז עודכנו לחזור לשגרה - אף שהחיפושים נמשכו. גורם ביטחוני העריך כי מדובר בעובדים זרים שחצו את הגבול בניסיון למצוא עבודה בשטח ישראל.

בשעות הלילה מסר דובר צה"ל הודעה לתושבים לפיה "בשעות אלו, כוחות צה"ל מנהלים מרדף אחר שני החשודים ופועלים בכלל האמצעים על מנת לעצור אותם". כמו כן, נאמר כי הכוחות "מבצעים בידוד של מרחב הימצאות החשודים שכולל פריסת כוחות וחסימת צירים". בהמשך נמסר לתושבים כי "צה"ל ממשיך בטיפול באירוע. בהמשך להודעות במהלך הלילה, אזרחים במרחב יכולים לחזור לשגרה מלאה. האוגדה והחטיבות ערוכים במרחב".

כוחות צה"ל בגבול לבנון 10 ביוני 2021. דובר צה"ל
החיפושים נמשכים. כוחות צה"ל בגבול לבנון, יוני/דובר צה"ל

גורם ביטחוני אמר כי ההערכה היא שמדובר "בחדירה של עובדים זרים שהגיעו לחפש עבודה בישראל". לדבריו, הם "נמצאים בתא שטח מבודד, שממנו הם יתקשו להמשיך הלאה. הם מסתתרים בשטח סבוך. במקביל צה"ל תגבר את היישובים הסמוכים כדי למנוע חדירה והגעה אל הבתים".

בהמשך דבריו, הסביר הגורם על החיפושים הנערכים בשטח ועל אופן קבלת ההחלטות. "מפקדים בעוצבת הגליל החליטו לסגור את הצירים בין קיבוץ ברעם לכניסה לעתיקות ברעם וקטע וציר נוסף בין בירנית לקיבוץ סאסא", הסביר. "יש עוד צירים בצדדים שחסומים לתנועה בשני הצדדים. המטרה כרגע היא לבודד כל אפשרות שמא החשודים יעלו על כלי רכב ויעלמו לעומק שטח המדינה".

כוחות צה"ל בגבול לבנון 10 ביוני 2021. דובר צה"ל
"ההקפצות הפכו לעניין שבשגרה". כוחות צה"ל בגבול לבנון, יוני/דובר צה"ל

בעקבות המשבר הכלכלי בלבנון והקורונה, התגברו ניסיונות החדירה של פועלים זרים שהגיעו לביירות כדי לעבווד ובגלל המציאות המורכבת הם החליטו בסיוע מדריכים וכלי רכב להגיע למרחב הגבול ולחצות לשטח ישראל כדי לחפש מקומות עבודה. המקרה הקודם התרחש בחודש שעבר, אז נמצאו החשודים אחרי יותר מ-18 שעות בשטח חקלאי. גורמי צבא בכירים אישרו לאחרונה כי מדובר בציר תנועה ידוע שאותם פועלים זרים משלמים עבורו כסף - ולא בפעולות אקראיות.

משה דוידוביץ', יו"ר פורום יישובי קו העימות, מחה בפני וואלה! בעקבות התגברות התופעה. "לדאבוננו הרב בתקופה האחרונה 'ההקפצות' של תושבי קו העימות החיים בצמידות לגבול הפכו לעניין שבשגרה", אמר. "הדבר שגורם להפרת שגרת החיים ולהטרדות חוזרות ונישנות של המשפחות המתגוררות ביישובי קו הגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully