וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן כבש בירת מחוז ראשונה, וחיסל את דובר ממשלת אפגניסטן

6.8.2021 / 23:00

הארגון הקיצוני רשם הישג סמלי כשהשתלט על זרנג', שבגבול עם איראן, בירת המחוז הראשונה שנופלת לידיו מאז תחילת הנסיגה האמריקנית. בקאבול הבירה, אנשיו התנקשו ביועץ התקשורת של הנשיא. "מזכיר את סוריה"

לוחמי טליבאן כבשו היום (שישי) בירת מחוז באפגניסטן והתנקשו בדובר הממשלה בקאבול, ברקע ההידרדרות במצב הביטחוני מאז החלה נסיגתם של חיילי צבא ארצות הברית וחיילים זרים אחרים. דובר משטרת מחוז נימרוז שבדרום המדינה אמר שהבירה זרנג' נפלה לידי הארגון הקיצוני, זאת בשל היעדר תגבורת מצד הממשלה.

הטליבאן הגבירו לאחרונה את מאמציהם להפיל את הממשלה, ונאבקים להחזרתו של המשטר האסלאמי הקפדני שהונהג במדינה עד לפני 20 שנה, אז הודחו מהשלטון על ידי כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית. לוחמי הארגון כבשו בחודשים האחרונים עשרות מחוזות ומעברי גבול, והפעילו לחץ על מספר בירות פרובינציה, כולל הראת שבמערב המדינה וקנדהאר שבדרום.

השליחה המיוחדת של האו"ם לאפגניסטן, דברה ליונס, אמרה במועצת הביטחון של האו"ם כי היא מטילה ספק במחויבות של הטליבאן להסדר מדיני, וציינה כי המלחמה נכנסה לשלב קטלני והרסני יותר, "המזכיר את סוריה, לאחרונה, או את סרייבו, בעבר הלא כל כך רחוק". שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנזיה, אמר כי הסיכויים שאפגניסטן תיכנס למלחמת אזרחים ממושכת היא "מציאות בוטה".

מכוניות שנפגעו לאחר פיצוץ מכונית תופת בקאבול, אפגניסטן. 4 באוגוסט 2021. רויטרס
מכוניות שנפגעו לאחר פיצוץ מכונית תופת בבירה קאבול. השבוע/רויטרס

זרנג' היא בירת המחוז הראשונה שנפלה בידי טליבאן מאז שהארגון הגיע להסכם עם ארצות הברית בפברואר 2020 על נסיגת כוחותיה מהמדינה. גורם מקומי אמר כי הטליבאן השתלט על משרד המושל, מפקדת המשטרה המקומית ומחנה שליד הגבול עם איראן.

גורמים בטליבאן אמרו כי הארגון חגג את נפילתה של זרנג', וכי ההצלחה תרים את המורל של הלוחמים. מפקד בטליבאן, שדיבר בעילום שם, אמר כי זרנג' היא בעלת חשיבות אסטרטגית מאחר והיא נמצאת בגבול האיראני.

עוד בוואלה!

טליבאן חודר לערי אפגניסטן, נמל תעופה הושבת מירי רקטות

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון אפגניים מאבטחים מחסום במחוז הראת. 9 ביולי 2021. רויטרס
כוחות ביטחון אפגניים מאבטחים מחסום במחוז הראת, בחודש שעבר/רויטרס

במקביל, לוחמי הטליבאן התנקשו בדובר הממשלה וראש מרכז המידע, דאווה חאן מנפל, בחיסול נוסף שנועד להחליש את הממשלה של הנשיא אשרף גאני. "הרציחות הללו מהוות פגיעה בזכויות האדם וחופש הביטוי של האפגנים", אמר גורם אמריקני, שתיאר כיצד הוא עצוב בעקבות של מנפל, שסיפק לדבריו מידע אמיתי לכל תושבי אפגניסטן.

"הוא היה אדם צעיר שעמד כמו הר מול תעמולת האויב, ותמיד היה תומך מרכזי במשטר האפגני", אמר דובר משרד הפנים באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully