וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע את חדירת טליבאן: אפגניסטן מטילה עוצר ברחבי המדינה

הממשלה הודיעה על איסור תנועה ברחובות בין 22:00 ל-4:00 ב-31 מ-34 הפרובינציות, על מנת לבלום את הסתננות אנשי הארגון הקיצוני. לפי ההערכות, טליבאן כבר שולט על מחצית משטח המדינה, אך טרם הצליח להשתלט על עיר גדולה

שוטר אפגני, בעמדת בידוק בפאתי קאבול, אפגניסטן 13 ביולי 2021. רויטרס
טליבאן טרם הצליחו להשתלט על עיר גדולה. שוטר אפגני בקאבול/רויטרס

ממשלת אפגניסטן הטילה אתמול (שבת) עוצר על מרבית שטחי המדינה, בניסיון למנוע מטליבאן לפלוש לערים הגדולות. פרט לבירה קאבול ושני מחוזות אחרים, לא תותר תנועה ברחובות בין 22:00 ל-4:00. "כדי לבלום את האלימות ולהגביל את תנועות טליבאן, הוטל עוצר לילי ב-31 פרובינציות", מסר משרד הפנים בהודעה.

הלחימה בין טליבאן לבין ממשלת אפגניסטן הסלימה במהלך החודשיים האחרונים, עם נסיגת הכוחות הזרים מהמדינה, והארגון הקיצוני שולט לפי ההערכות במחצית משטחה של אפגניסטן, בעיקר באזורים הכפריים ובאזורי הגבול.

בווידאו: תיעוד הדי פיצוץ רקטות שנורו על ארמון הנשיאות בקאבול במהלך תפילה/צילום: רויטרס

טליבאן, שהופל מהשלטון על ידי ארצות הברית לפני כ-20 שנה, השתלט גם על כבישים אסטרטגיים בניסיון לקטוע את נתיבי האספקה לכוחות הממשלה. לוחמי הארגון נמצאים בסמוך לכמה ערים גדולות, אך הם טרם הצליחו לכבוש עיר מרכזית כלשהי.

בסוף השבוע התנהלו קרבות עזים בפאתי העיר קנדהאר, שבדרום אפגניסטן. בתגובה, צבא ארצות הברית תקף מהאוויר עמדות של טליבאן באזור, אך החשש הוא ממה שיקרה לאחר תום הפעילות הצבאית האמריקנית במדינה ב-31 באוגוסט. הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הנסיגה מוצדקת מאחר שהכוחות האמריקניים הבטיחו שאפגניסטן לא תשמש שוב בסיס לתכנון מתקפות טרור נגד המערב, כפי שקרה ערב פיגועי 11 בספטמבר.

עם זאת, לפי חלק מהערכות המודיעין האמריקני, טליבאן עלול לכבוש את המדינה בתוך חצי שנה מהשלמת הנסיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully