וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לנאום הנשיא: רקטות שוגרו על ארמון הנשיאות באפגניסטן

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 12:08

שלוש רקטות נחתו מחוץ למתחם הנשיאות המבוצר בקאבול, בזמן שהנשיא ובכירים אחרים התפללו לרגל חג הקורבן. לא היו נפגעים במתקפה, שצפויה להגביר את המתח במדינה עם נסיגת הכוחות הזרים ומסע הכיבושים של טליבאן

בווידאו: תיעוד הדי פיצוץ רקטות שנורו על ארמון הנשיאות בקאבול במהלך תפילה/צילום: רויטרס

לפחות שלוש רקטות נחתו היום (שלישי) סמוך לארמון הנשיאות בקאבול, זמן קצר לפני שנשיא אפגניסטן אשרף גאני היה אמור לשאת נאום לרגל חג הקורבן. דובר משרד הפנים אמר כי לא היו נפגעים מירי הרקטות, שנחתו מחוץ לשטח המבוצר של הארמון בזמן שגאני ובכירים אחרים התפללו.

שום ארגון לא קיבל אחריות על השיגורים, שנראה כי נועדו יותר למתוח את העצבים במדינה מאשר לגרום לנזק. הארמון שוכן בלב "אזור ירוק", הממוגן עם חומות בטון נגד פיצוצים וגדרות תיל, והרחובות הסמוכים סגורים לתנועה תקופה ממושכת. בתיעוד מהתקרית ששודר בטלוויזיה הרשמית באפגניסטן, נראו הנוכחים, כולל הנשיא, ממשיכים בתפילתם כשברקע נשמעים הדי פיצוצים.

שוטר עומד ליד מכונית שניזוקה מירי רקטות לעבר ארמון הנשיאות בקאבול, אפגניסטן, 20 ביולי 2021. AP
שוטר בוחן מכונית שניזוקה במתקפת הרקטות, הבוקר/AP

השיגורים אירעו תוך השלמת הנסיגה של ארצות הברית ונאט"ו מאפגניסטן, המותירה את האזרחים האפגנים בחרדה מפני העמקת הכאוס והאלימות במדינה לאור מסע הכיבושים המהיר של טליבאן. החייל האמריקני האחרון יעזוב את המדינה ב-31 באוגוסט, בהתאם להחלטת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לסיים את המלחמה הארוכה בהיסטוריה של אמריקה.

עבדאללה עבדאללה, הגורם השני בחשיבותו בממשל האפגני, שב אתמול למדינה מסבב שיחות עם בכירי טליבאן בדוחא, בירת קטאר. השיחות, שנמשכו יומיים, נועדו להתניע מחדש את המשא ומתן התקוע והן הסתיימו בהבטחה להמשיך במגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully