וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם זוכה פוליצר נהרג באפגניסטן בעת שסיקר קרבות עם טליבאן

18.7.2021 / 12:07

דניש סידיקי התלווה לכוחות מיוחדים שמנסים להדוף את כוחות טליבאן מעיירת גבול עם פקיסטן, והוא נהרג לצד קצין בכיר נוסף. "היה עיתונאי יוצא דופן"

קיר זיכרון בניו דלהי לעיתונאי דניש סידיקי, שנהרג בעת סיקור קרבות בין צבא אפגניסטן לטליבאן, 17 ביולי 2021. רויטרס
קיר זיכרון לסידיקי בניו דלהי, אתמול/רויטרס

צלם של סוכנות הידיעות רויטרס נהרג ביום שישי בעת שסיקר קרב בין כוחות הביטחון האפגניים ללוחמי טליבאן בסמוך למעבר גבול עם פקיסטן. דניש סידיקי, שזכה בעבר בפרס פוליצר, ליווה מאז תחילת השבוע שעבר כוחות אפגניים מיוחדים שבמחוז קנדהאר בדרום המדינה, והוא דיווח על הקרבות בינם לבין טליבאן על עיירת הגבול ספין בולדק. בכיר בכוחות האפגניים אמר כי סדיקי וקצין בכיר נוסף נהרגו מאש טליבאן, שכבש את האזור בשבוע שעבר.

"אנחנו מחפשים בדחיפות מידע נוסף, ואנחנו פועלים עם הרשויות במחוז", מסרו נשיא רויטרס, מייקל פרידנברג והעורכת הראשית אלסנדרה גלוי. "דניש היה עיתונאי יוצא דופן, בעל ואב מסור, ועמית שהיה אהוב על כולם. מחשבותינו עם משפחתו בזמן הנורא הזה".

נשיא אפגניסטן אשרף גאני צייץ כי הוא "עצוב ביותר בשל הדיווחים הנוראיים" על מותו של סידיקי. הוא שלח את תנחומיו למשפחתו.

סידיקי סיפר לרויטרס כי הוא נפצע בזרועו מרסיס בזמן שסיקר את חילופי האש. הוא קיבל טיפול רפואי, ובהמשך לוחמי טליבאן נסוגו מהקרב. הבכיר בכוח המיוחד אמר כי הצלם שוחח עם אנשים בשוק בזמן שטליבאן פתח במתקפה מחודשת. ברויטרס לא הצליחו לאמת את פרטי הלחימה שתיאר הגורם הצבאי האפגני, שבקש שלא להזדות לפני הצהרת משרד ההגנה של אפגניסטן בנושא.

דובר טליבאן, זביהוללה מוג'האד, אמר כי טליבאן לא היה מודע לעיתונאי הנוכח בזירת "הקרב העז" וכי לא ברור כיצד הוא נהרג.

בווידאו: ביידן בנאום בבית הלבן/צילום: רויטרס

סידיקי היה חלק מצוות הצילום של רויטרס שזכה ב-2018 בפרס פוליצר על תיעוד משבר הפליטים הרוהינגים. הוא צילם עבור סוכנות הידיעות החל מ-2010, ועבודתו כללה את המלחמות באפגניסטן ובעיראק, את משבר הפליטים הרוהינגים, ההפגנות בהונג קונג ורעידות אדמה בנפאל. בחודשים האחרונים, סדרת תמונת שתיעדה את מגיפת הקורונה בהודו עלתה לכותרות ברחבי העולם.

טליבאן כבש את עיירת הגבול ביום רביעי האחרון, מעבר הגבול השני בגודלו עם פקיסטן ואחד ההישגים הגדולים ביותר שלו מאז תחילת מסע הכיבושים המהיר שלו עם נסיגת הכוחות הזרים מהמדינה לאחר 20 שנות מלחמה.

לפי דוח של האו"ם שפורסם מוקדם יותר השנה, 33 עיתונאים נהרגו באפגניסטן בין 2018 ל-2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully