וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב: "ייתכן שטליבאן יכבוש את כל אפגניסטן"

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 11:26

הגנרל מארק מילי אמר כי נראה ש"המומנטום האסטרטגי" לצד הארגון הקיצוני, השולט על מחצית מהמחוזות ונמצא בפאתי חצי מבירות הפרובינציות. "יש אפשרות להשתלטות מוחלטת של טליבאן, ויש אפשרות לכמה תרחישים אחרים"

שוטר מאייש עמדה בפאתי קאבול, אפגניסטן, 13 ביולי 2021. רויטרס
שוטר מאייש עמדה בפאתי קאבול, אפגניסטן, 13 ביולי 2021/רויטרס

טליבאן שולט על כמחצית ממרכזי המחוזות של אפגניסטן - כך אמר אתמול (רביעי) יו"ר מטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי, בסימן להתדרדרות מהירה במצב הביטחוני במדינה. האלימות במדינה מחריפה בשבועות האחרונים, במקביל להשלמת נסיגת הכוחות האמריקניים והכוחות הזרים מהמדינה, והמתקפות הנרחבות של טליבאן שהשתלט על מחוזות ומעברי גבול.

"נראה שלטליבאן יש מומנטום אסטרטגי", אמר הגנרל בתדרוך לכתבים. מילי ציין כי יותר מ-200 מתוך 419 המחוזות באפגניסטן נמצאים בידי הארגון הקיצוני. בחודש שעבר, מספר המחוזות שמנה היה 81. לדבריו, אף שכוחות טליבאן לא כבשו אף אחד מ-34 בירות הפרובינציות, הם נמצאים בפאתיהן של מחציתן. "יש אפשרות להשתלטות מוחלטת של טליבאן, ויש אפשרות לכמה תרחישים אחרים", הדגיש.

בווידאו: תיעוד הדי פיצוץ רקטות שנורו על ארמון הנשיאות בקאבול במהלך תפילה/צילום: רויטרס

ממשלת אפגניסטן הנתמכת על ידי המערב מאשימה את טליבאן בהרס מאות מבני ממשל ברחבי המדינה, אך הארגון מכחיש כי לוחמיו אחראים להרס נרחב. ביום שני, 15 נציגויות דיפלומטיות ונציגות נאט"ו במדינה דחקו בטליבאן לבלום את התקפותיו, שעות אחרי שהשיחות על הפסקת אש בדוחא נכשלו.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קבע כי הפעילות הצבאית האמריקנית במדינה תסתיים ב-31 באוגוסט, בשל רצונו לסיים את המלחמה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית. צבא ארצות הברית הפיל את משטר טליבאן אחרי פיגועי 11 בספטמבר ב-2001, לאחר שסירב להסגיר את מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן.

כל הכוחות האמריקניים כבר עזבו את אפגניסטן, פרט לאלו שנותרו להגן על השגרירות בקאבול ועל נמל התעופה בבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully