וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן חודר לערי אפגניסטן, נמל תעופה הושבת מירי רקטות

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 15:50

לוחמי הארגון מנסים לכבוש את המרכזים האורבניים, ומנהלים קרבות עיקשים עם הכוחות האפגניים. בקנדהאר, שבדרום, הם הצליחו לפגוע במסלול המראה המשמש את חיל האוויר ולהשבית את הנמל. "גם לטליבאן לא יהיו רחמים עלינו, וגם הממשלה לא תפסיק להפציץ"

FILE PHOTO: Former Mujahideen hold weapons to support Afghan forces in their fight against Taliban, on the outskirts of Herat province, Afghanistan July 10, 2021. REUTERS/Jalil Ahmad/File Photo. רויטרס
כוחות מיליציה המתנגדת לטליבאן בלחימה בפרובינציית הראת, בחודש שעבר/רויטרס

כוחות של ממשלת אפגניסטן ולוחמי טליבאן מנהלים קרבות בשלוש ערים גדולות בדרום המדינה ובמערבה, בהמשך להסלמה בלחימה עם נסיגת הכוחות הזרים. בימים האחרונים, לוחמי הארגון הקיצוני נכנסו לחלקים מהערים הראת, לשכרגאה וקנדהאר. לפי ההערכות, טליבאן כבר שולט על כמחצית משטחה של אפגניסטן, כולל על מערבי הגבול החשובים עם פקיסטן ואיראן, אך הוא טרם הצליח להשתלט על שום בירת פרובינציה.

הקרבות בערים הם מבחן משמעותי עבור הממשלה בקאבול, הטוענת שהיא מסוגלת להדוף את טליבאן ולמנוע ממנו לחזור לשלטון בכוח. המשא ומתן בין הצדדים על הסדר שלום וחלוקת השלטון, המתנהל בעצלתיים בקטאר, לא הניב עד כה פריצת דרך. הכוחות האפגניים עדיין נעזרים בתקיפות אוויריות של צבא ארצות הברית, אך לא ברור אם הן יימשכו לאחר השלמת הנסיגה בסוף החודש.

בקנדהאר, שבדרום המדינה, הושבת היום (ראשון) נמל התעופה לאחר מתקפת רקטות של טליבאן. דובר הארגון אמר כי המטרה היא לסכל את התקיפות האוויריות של כוחת הממשלה. גורמים בממשלה אמרו כי הרקטות, ששוגרו במהלך הלילה, גרמו נזק למסלול. לא דווח על נפגעים.

גורמים באפגניסטן אומרים כי טליבאן רואה בקנדהאר מאחז אסטרטגי משמעותי, שנראה שמשמש עבורו מרכז פעילות להשגת שליטה מלאה על חמש פרובינציות אחרות. גול אחמד כמין, חבר פרלמנט מקומי, אמר אתמול לרשת BBC כי העיר נמצאת בסכנה אמיתית, ועשרות אלפי תושבים כבר נעקרו מבתיהם בדרך למשבר הומניטרי. הוא הזהיר כי המצב מחמיר מדי שעה, וכי הלחימה בתוך העיר היא הקשה ביותר ב-20 השנים האחרונות.

בלשכרגאה, הלחימה העזה בעיר נמשכה גם היום. כוחות טליבאן כבר היו אתמול לפי הדיווחים במרחק של כמה מאות מטרים ממשרדי המושל, אך נהדפו עם רדת החשיכה. חלים כרימי, תושב העיר, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "גם לטליבאן לא יהיו רחמים עלינו, וגם הממשלה לא תפסיק להפציץ".

במערב המדינה, גורמים אפגניים אמרו כי טליבאן משתלט במהירות על מבנים אסטרטגיים סביב העיר הראת, ומאלץ את התושבים להישאר בבתיהם. עם זאת, ב-BBC דווח כי לאחר הגעת כוחות אפגניים מיוחדים לעיר, המשמשת מרכז כלכלי חשוב, המצב התייצב היום. הכוחות האפגניים נעזרים בגנרל האנטי-טליבאן הוותיק אסמאעיל חאן, שגייס אזרחים לטובת המאבק בארגון.

ביום שישי, מאבטח מחוץ למתחם של האו"ם סמוך לנמל התעופה בעיר נהרג בהתקפה ישירה של טליבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully