וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפת הקורונה ממשיכה להכות בעולם: מספר הנדבקים חצה את ה-200 מיליון

מאז שהתגלה זן הדלתא חזר הנגיף להשתולל ברחבי העולם. מדינות רבות מתמודדות עם אלפי חולים חדשים מדי יום, עם בתי חולים קורסים ועם עשרות מקרי מוות. אילו מדינות סגרו את שעריהן ואיפה כבר מחסנים במנה השלישית? תמונת מצב עולמית

כמות מקרי הקורונה ברחבי העולם חצתה היום (חמישי) את סף ה-200 מיליון בני אדם. בחודשים האחרונים זן הדלתא הוביל להחרפה מחודשת של המגפה לא רק בישראל, אלא במדינות רבות בעולם. מספר החולים הפעילים בעולם עומד על כ-15.7 מיליון בני אדם, מתוכם כ-95 אלף במצב קשה או אנוש. מספר המתים ברחבי העולם כבר הגיע ל-4.27 מיליון.

מאז גילוי זן הדלתא באמצע יוני, מספר המקרים היומיים ברחבי העולם עלה ב-68%. עם זאת, ככל שכמות המתחסנים גדלה (במיוחד במדינות עשירות) קצב המתים חלה האטה יחסית בקצב התמותה, כאשר בחודש יולי וניתן לראות עלייה של 20%.

תושבים עם מסיכות מתהלכים ברחוב קניות מרכזי בטוקיו לאחר הטלת מגבלות להתמודדות עם התפרצות נוספת של קורונה במדינה. AP
בתאילנד 20,000 מאומתים ביום, ביפן 5,000. רחוב ביפן/AP

באוסטרליה, נוכח מבצע החיסונים האיטי, כבר כמעט שני שלישים מהאוכלוסייה, המהווים 25 מיליון בני אדם, נמצאים תחת סגר. מדובר במדינה שעד לאחרונה זכתה לשבחים על ניהול המגפה. כעת, רק 14% מהאוסטרלים מחוסנים, השיעור הנמוך ביותר מקרב מדינות ה-OECD, ושתי הערים הגדולות במדינה - סידני ומלבורן - נמצאות כבר תחת הסגר השישי במספר מאז פרוץ המגפה.

בגזרת אסיה, בתאילנד מספר החולים המאומתים החדשים עלה ל-20,000 מדי יום. "ראיתי את העובדים הרפואיים שלנו מתעלפים לא מעט פעמים בזמן האחרון", סיפר מדען תאילנדי לסוכנות הידיעות AFP, "העייפות מתחילה להשפיע ואנחנו כמעט בקצה גבול היכולת". באינדונזיה, כמות המתים בעקבות הקורונה עברה את ה-100 אלף בני אדם ברביעי האחרון. בטוקיו בירת יפן המארחת את האולימפיאדה נרשם מספר שיא של מקרים יומיים, עם 5,042 בני אדם מאומתים. סין, שם התגלה הנגיף לראשונה בדצמבר 2019, הידקה את גבולותיה לאחר המספר הגבוה ביותר של מקרים בחצי השנה האחרונה. רשות ההגירה בסין הודיעה כי היא תספיק להנפיק מסמכים הדרושים לטיסה לרבות דרכונים במקרים לא חיוניים.

עוד בוואלה!

יותר מ-4 מיליון מתו מקורונה בעולם: "המגיפה רחוקה מלהסתיים"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מגבלות קורונה חדשות בפריז, צרפת, 17ביולי 2021. רויטרס
תחסן במנה השלישית מספטמבר. הפגנה נגד מגבלות הקורונה, צרפת/רויטרס

אפריקה הגיעה גם היא לשיא שלילי חדש, עם 6,400 מקרי מוות בשבוע. "בשבוע רגיל אנחנו מקיימים שש או שבע הלוויות", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית בית קברות בבירת סנגל, "אבל עכשיו אנחנו מקיימים שש או שבע ביום".

ארצות הברית נשארה המדינה עם המספר הגבוה ביותר של הידבקויות ומקרי מוות עקב קורונה. היום ביידן הודיע כי הוא שוקל לאשר כניסה רק של תיירים מחוסנים.

באירופה, הרשויות ביוון הודיעו על הגבלות חדשות, בהן סגר באי זנטה ובעיר חאניה שבאי כרתים. בספרד, הסגר בברצלונה וברוב קטלוניה הוארך בשבועיים בזמן שבתי החולים בקריסה. היום, הצטרפה צרפת לישראל ולגרמניה והודיעה כי תחל במבצע מתן מנה שלישית של החיסון לקורונה החל מספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully