וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הצוות חיבל במנועים - והצליח למנוע את חטיפת הספינה בידי איראן

בעיתון "טיימס" דווח כי הצוות ב"אספלט פרינסס" הצליח לסכל את ניסיון החטיפה של החמושים האיראנים שעלו על הסיפון, וכי הם שבו על עקבותיהם עם התקרבותן של ספינות קרב אמריקניות ועומאניות. בטהראן ממשיכים להכחיש קשר לתקרית שאירעה לחופי האמירויות

A handout image shows the Thalassa Desgagnes tanker, now called the Asphalt Princess, in Sarnia, Ontario, Canada June 19, 2016. Kevin D.Majewski/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES. רויטרס
הספינה "אספלט פרינסס" לחופי קנדה, 2016/רויטרס

כוח קומנדו איראני הסתער על הספינה "אספלט פרינסס" במפרץ וניסה להשיט אותה לאיראן, אך התכנית שלו סוכלה אחרי שהצוות חיבל במנועים - כך דווח ב"טיימס", יממה אחרי שהתקרית לחופי איחוד האמירויות הערביות הסתיימה ללא נפגעים. על פי העיתון הבריטי, שציטט מקור המעורה בתקרית, הכוח האיראני היה חמוש היטב כשעלה על סיפונה של הספינה בסמוך למצר הורמוז, אך נמלט עם התקרבותן של ספינות קרב אמריקניות ועומאניות.

איראן ממשיכה להכחיש מעורבות בתקרית, שהתרחשה ביום שלישי, ושבמהלכה איבדו שליטה כמה ספינות נוספות באזור. עם זאת, ארצות הברית סבורה אף היא שאיראן הייתה אחראית לחטיפה הקצרה של הספינה, ששטה תחת דגל פנמה, אך הדגישה כי היא טרם יכולה לאשר זאת.

אתמול פורסמה הקלטה מרשת הקשר של הסיפון, שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי. בהקלטה, איש צוות נשמע אומר למשמר החופים האמירתי כי בין חמישה לשישה איראנים חמושים עלו על הסיפון.

"איראנים עם תחמושת נמצאים על הסיפון", נשמע אומר איש הצוות. "אנחנו עכשיו משייטים. אנחנו לא יכולים לתת לך את משך הזמן המשוער לסחאר", עיר הנמל בעומן שאליה הספינה הייתה אמורה להגיע. לא ברור אם אנשי הצוות, שהיו הודים ואינדונזים, היו בסכנה באותו הזמן.

כשאיש משמר החופים האמירתי שאל את הצוות מה עושים החמושים האיראנים על הסיפון, הוא השיב בקול חלוש: "אנחנו לא יכולים להבין אותם". הוא ניסה להעביר את הקשר למישהו אחר, אך אז השיחה נקטעה.

התקרית, שלפי שירות הסחר הימי הבריטי הפועל תחת הצי המלכותי הייתה "חטיפה פוטנציאלית", עוררה חשש מהסלמה מחודשת במי המפרץ בזמן שיחות הגרעין בין המעצמות. ביום חמישי שעבר, אזרח בריטי אזרח רומני נהרגו במתקפת מל"טים על ספינה בבעלות ישראלית עקיפה לחופי עומאן, וישראל, ארצות הברית ובריטניה אמרו כי איראן עומדת מאחוריה. טהראן מכחישה זאת, והזהירה מפני פעולת נקם נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully