וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוטרת סייעה לעבריינים לקנות כלי נשק באמצעות מסמכים מזויפים

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 17:09

היא נעצרה בידי מח"ש בחשד שהעבירה מידע לשלושה סוחרים בתמורה לטובות הנאה. לפי החשד, השלושה פנו לאזרחים תמימים שרצו למכור את נשקם כחוק, תוך שזייפו רישיונות נשק, מסמכים משפטיים בחתימת עורך דין, מספרי נשק שונים ותעודות זהות של אחרים. מעצרם הוארך בחמישה ימים

בווידאו: הוארך מעצר שוטרת בחשד שסייעה לעבריינים לקנות כלי נשק/מערכת וואלה!

נטע קוניו, שוטרת ואם יחידנית לשלושה ילדים, נעצרה היום (חמישי) בחשד שסייעה לשלושה תושבי המרכז לסחור בכלי נשק באמצעות מסמכים מזויפים ולמכור אותם לגורמים עברייניים, תמורת טובות הנאה. השלושה נעצרו גם הם, ומחומר החקירה עולה כי החשודים פעלו בדפוס זהה, לפיו הם יזמו פנייה לאזרחים תמימים אשר פרסמו את כלי הירי שברשותם למכירה, והציגו למוכרים מסמכים מזויפים שונים בהם רישיונות נשק, פרטי עורך דין, תעודת זהות של מעורבים אחרים, מספרי נשקים שונים ועוד. לאחר רכישת כלי הנשק, להערכת המשטרה הועברו אותם כלים לידי ידיים עברייניות.

עוד עולה כי מדובר במקרים רבים שהתרחשו במקומות שונים ברחבי הארץ וכי חלק מהעסקאות הושלמו ויצאו לפועל, אך חלק הסתכמו בניסיונות לביצוע רכישה שלא הושלמו הודות לחשדם של המוכרים. לאחר שהפכה החקירה לגלויה, בוצע מעצר של שלושת החשודים, הם הועברו לחקירה במשטרה, ובית המשפט האריך את מעצרם. כעת המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בשנית.

הנשקים בהם המחבלים השתמשו בפיגוע בקריית ארבע, 14 במרץ 2016. דובר צה"ל
זייפו מסמכים, קנו כלי נשק - ומכרו לגורמים עבריינים בעולם התחתון/דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי אחד מהחשודים בפרשה ידע על החקירה המתנהלת נגדו ודיבר על כך עם אנשים, אך טרם התברר כיצד נודע לו הדבר. עם הפיכת חקירת התיק לגלויה נעצר גם עמרי וייל, תושב חולון בן 55, המשמש בין השאר מנכ"ל עמותת "תנו לאדם לחיות", בחשד לזיוף מסמכים וקשירת קשר לביצוע פשע.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי "שוטרת ותיקה חשודה כי שימשה אשת קשר לחוליית סחר באמצעי לחימה תוך שימוש באמצעים משטרתיים על מנת לשמר את עבודת החוליה. על פי החשד היא גם שיבשה פעולות חקירה - יש לה גישה למערכות מהן ניתן להפיק מידע על חקירות. מדובר בחקירה מורכבת עם מעורבים רבים, הנמשכת יותר מחודשיים. השוטרת נחקרה באזהרה כבר שלוש פעמים".

סנגורה של השוטרת, עו"ד קובי פלומו, ביקש מבית המשפט לשחררה למעצר בית בנימוק כי "היא שוטרת זה 18 שנה, אם חד הורית לשלושה ילדים קטינים. היא נחקרה כבר לפני חודשיים. יש לה זוג הורים, שוטרים לשעבר, שמוכנים לקחת אחריות על מעצרה. אפשר וצריך לשקול בכובד ראש את היעתרות בית המשפט לשחרור למעצר בית".

היערכות משטרת ישראל לקראת יום הבחירות לכנסת ה-24 של מדינת ישראל. דוברות משטרת ישראל
"שוטרת ותיקה שימשה אשת קשר לחוליית סחר באמצעי לחימה"/דוברות משטרת ישראל

עו"ד עידן גמליאלי שמייצג את אחד החשודים, טל מזרחי, מטעם הסנגוריה הציבורית מסר כי "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של החקירה. החשוד מכחיש מעורבות בפרשה ובכלל זה אין לו היכרות עם השוטרת. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם". מעצרו של מזרחי הוארך בחמישה ימים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המקרה נחקר ע"י מח"ש ואנו נפעל בעניינה בהתאם להתקדמות החקירה ותוצאותיה. נציין כי מבלי להפחית בחומרת החשדות המיוחסים לה, השוטרת אינה משרתת כחוקרת במשטרה וכל המידע הועבר לגורמים המוסמכים כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully