וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מחודש לסיום החופש הגדול, ההורים מבולבלים: "חוסר הוודאות מכניס ללחץ"

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 20:26

למרות ניסיונות ההרגעה של שרת החינוך כי "השנה תפתח כסדרה", הדיווחים על פתיחת הלימודים רק אחרי החגים הותירו את ההורים חסרי אונים. רבים מהם מביעים חשש מהנזקים הרגשיים והחברתיים על ילדיהם וכן מהנזקים הכלכליים שיספגו

פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב ובשלהי החופש הגדול, הורים רבים זועמים על אי הוודאות השוררת סביב תחילת הלימודים. זאת, לאחר שאמש (שלישי) דווח כי משרד הבריאות שוקל לדחות את פתיחת השנה עד לתקופה שאחרי החגים, בניגוד לתמונה שציירה ועדת החינוך רק יממה לפני כן, לפיה הלימודים צפויים להיפתח כסדרם בכל שכבות הגיל ואף ללא קפסולות.

ח', אמא לשלושה ילדים מתל אביב, מודאגת בעיקר מהנזקים הרגשיים והחברתיים שסגר נוסף עלול לגרום: "מה שאותי הכי מטריד השנה זה שהקטנה שלי עוברת מגן פרטי לטרום-טרום חובה ויש כל כך הרבה שינויים של סדר יום, הפסקת שנת הצהריים, שינוי תזונתי, הסתגלות לצוות יום וצהרון". היא מציינת כי "החלטות כמו קפסולות וסגר עלולות להקשות מהותית על הקליטה, שלא נאמר ממש ליצור פחדים והרתעות מהמסגרת בגילאים הללו".

ח' עוד מספרת על בנה הגדול, שעולה לכיתה ה', לגביו היא מודאגת במיוחד: "בשנה שעברה כשחילקו אותם לקפסולות, המחנכת חילקה אותם רנדומלית, לא לפי חבורות והוא ממש נשאר לבד. בשנה האחרונה הוא עלה הרבה במשקל וחוג החברים שלו השתנה. מצד אחד, בגיל הזה הם מתחילים להתבגר ורוצים את העצמאות שלהם, מצד שני הם מתחילים להתבודד, הם מוטרדים מהרבה דברים. אם כבר סגר, ברור שעדיף שזה יהיה בחגים כשאין הרבה ימי לימוד".

"זה גיל שהם לא רוצים קייטנות, הם לא רוצים מסגרות ולא בייביסיטר, יש פה דור שלם של ילדים שמגלים את ההתבגרות שלהם בהמון בדידות וזה קשוח מאוד. הם גם ככה דור של מסכים שממעיטים בתקשורת, אז להוסיף על זה סגרים, הם ממש הופכים ליצורים אטומים רגשית חסרי כישורים חברתיים ומנותקים", סיכמה ח'.

בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לבדיקות הקורונה במערכת החינוך/צילום: ערוץ הכנסת

בתוך כך, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שלא נכחה אתמול בקבינט, מיהרה להוציא מסר מרגיע: "כפי שסוכם עם שר הבריאות, שנת הלימודים תפתח כסדרה. מערכת החינוך תהא האחרונה לנקוט בצעדים שיהיה בהם כדי לפגוע ברצף הלמידה ובמענים הרגשיים, שהיא מחוייבת לתת ל-2.4 מיליון תלמידות ותלמידים בארץ".

עם זאת, האפשרות ששנת הלימודים כלל לא תיפתח הותירה את ההורים חסרי אונים. העצמאים חוששים במיוחד, שכן העסקים שלהם עלולים שוב להיפגע - אם יצטרכו להשגיח על הילדים בבית במקום לעבוד בספטמבר.

נועה וינפרס, אם לשני בנים מתל-אביב ובעלת עסק לשיווק וקידום בדיגיטל, מתארת את תחושות הבלבול. "חוסר הוודאות מאוד משפיע עלי, גם כאמא, כי אני לא יודעת אם יהיו לילדים שלי מסגרות וגם על הלקוחות שלי". היא מסבירה כי לא תוכל להמשיך בשגרת העבודה אם לילדים לא יהיו מסגרות, כיוון ששני בניה עדיין צריכים השגחה - הצעיר עולה לגן טרום חובה, והגדול לומד בבית ספר יסודי.

עוד בוואלה!

מפחדים ומושתקים: בכירי משרד הבריאות חוששים להתעמת עם הממשלה ולהציל חיים

לכתבה המלאה
נועה וינפרס,הורים מבולבלים לקראת הסגר. באדיבות המצולמים
"תהיה פגיעה כלכלית קשה אחרי שנת הקורונה", נועה וינפרס/באדיבות המצולמים

"יש לי המון פגישות ושיחות בזום, ואי אפשר לתכנן שום דבר", מוסיפה וינפרס, "אתן לך דוגמה: השבוע אחד הלקוחות שלי רצה להרים אירוע בחגי תשרי כדי להעצים את עובדיו, ולא הצלחנו אפילו לסגור תאריך, כי אולי לא יהיו מסגרות ויש לו הרבה עובדים שהם הורים. העובדים שאלו 'עוד פעם תעשו הרמת כוסית בזום? עוד פעם הילדים יצעקו ברקע?'. חוסר הוודאות ממש מכניס את כל ההורים לסטרס".

וינפרס מוסיפה על הנזקים הכלכליים: "זאת גם תהיה פגיעה כלכלית קשה אחרי שנת הקורונה וכל ההוצאות על חודש אוגוסט לילדים בחופש הגדול. אי אפשר כל הזמן להתייחס להורים העובדים כאחרונים ברשימה, החינוך צריך להיות בראש סדרי העדיפויות".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
האפשרות ששנת הלימודים לא תיפתח הותירה הורים חסרי אונים. תיכון אחד העם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

"משרד הבריאות הוציא אתמול בלון ניסוי שאומר ששנת הלימודים לא צריכה להיפתח. זה נורא ואיום. זה מייצר אי ודאות ובלבול בקרב הורים", אומר בשיחה וואלה! מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "אם יהיה סגר, כולנו נהיה בסגר, גם מערכת החינוך. אבל אם אין סגר, ורוצים לעשות סגר על הילדים, זה לא יקרה. עוד פעם אתם רוצים ללמד ילד בגיל ארבע בזום? אתם רוצים עוד פעם שילד יעלה לכיתה א' בזום?".

שיף מוסיף: "מותר לשנות אסטרטגיה, אבל זה לא דבר שצריך לקרות בתקשורת. בין שלשום בצהריים (ועדת החינוך - ס"ג) לאתמול בערב (הקבינט - ס"ג) לא קרה כלום. לא יכול להיות שמבלבלים אותנו. השנה הזאת גם ככה תהיה מורכבת, אז חייבים לייצר ודאות. אני גם לא מבין מה ישתנה עד הראשון באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully