וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי נגד מנה שלישית: תנו חיסונים למדינות עניות במקום

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 8:49

יו"ר הארגון אמר כי הוא מבין את הדאגה, אך ביקש לעצור את מתן חיסוני "הבוסטר" עד ספטמבר, על מנת שלפחות 10% מאוכלוסיית העולם תחוסן. "הן כבר השתמשו ברוב היצע החיסונים העולמי", אמר על המדינות העשירות. בארה"ב דחו את דבריו: "יכולים לעשות את שניהם"

אזרח בריטי מקבל מנת חיסון של פייזר בלונדון, 1 באוגוסט, 2021. רויטרס
גם בבריטניה רוצים להתחיל במתן מנה שלישית. צעיר מתחסן נגד קורונה בלונדון, השבוע/רויטרס

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, קרא אתמול (רביעי) להימנע ממתן חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה עד סוף ספטמבר לפחות - זאת על מנת לאפשר ל-10% לפחות מהאוכלוסייה בכל מדינה להתחסן.

ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהחלה במתן החיסון הנוסף, "הבוסטר", ובריטניה וגרמניה מתכוונת ללכת בעקבותיה בקרוב בשל התפשטות זן הדלתא. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי ציין שמדינות עניות נמצאות הרחק מאחור בקצב החיסונים, בשל מחסור באספקה. על פי הנתונים של הארגון, מדינות בעלות הכנסה נמוכה הצליחו לתת 1.5 מנות בלבד לכל מאה איש.

תאודרוס מר שהמצב דורש שינוי, וכי רוב החיסונים צריכים להגיע למדינות בעלות הכנסה נמוכה יותר. "אני מבין את הדאגה של כל הממשלות להגן על בני עמם מפני זן הדלתא, אך איננו יכולים לקבל שמדינות שכבר השתמשו ברוב היצע החיסונים העולמי ישתמשו בעוד חיסונים", הוסיף.

בווידאו: הרצוג מתחסן/צילום: שי מכלוף

זאת הייתה קריאה תקיפה של ארגון הבריאות העולמי, המנסה לצמצם את פער החיסונים בין המדינות העשירות לעניות, אך לא סביר שהיעד שהציב ימומש.

בהאיטי והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, למשל, אין אזרח אחד שקיבל את שתי מנות החיסון. אינדונזיה, הסובלת מהתפרצות קשה בחודשים האחרונים בשל זן הדלתא, חיסנה בשתי מנות רק 7.9% מ-300 מיליון אזרחיה, לפי אתר המעקב Our World in Data.

ארצות הברית טרם הכריזה על תחילת מתן המנה השלישית, אך דחתה את דבריו של יו"ר ארגון הבריאות העולמי. הבית הלבן אמר אתמול כי לארצות הברית יש מספיק חיסונים במלאי גם כדי להפיצם לחו"ל וגם כדי לחסן את האזרחים האמריקאים במלואם. "אנחנו בהחלט מרגישים שזו לא בחירה אמיתית ושאנחנו יכולים לעשות את שניהם", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי.

זו לא הפעם הראשונה שד"ר טדרוס קורא למדינות עשירות יותר לתרום חיסונים למדינות עניות. במאי הוא קרא להן לדחות את התכניות לתת לילדים ולבני נוער חיסונים, ובמקום זאת להעביר את החיסונים הללו למדינות שבהן שיעור המתחסנים נמוך ביותר. ואולם, גם קריאה זו עצרה כמה מדינות, כמו ישראל ובריטניה, לקדם את התכניות לחסן ילדים ובני נוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully