וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מבוגרים מתחסנים במנה השלישית: "נוביל את הקורונה לקיצה"

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 12:31

אחרי שהקופות פתחו את האפשרות להתחסן בסוף השבוע, המבצע המחודש מתחיל רשמית עם הצטרפות בתי החולים ובתי האבות. ניידות מיוחדות של מד"א נשלחות למוסדות לקשישים כדי להאיץ את קצב קבלת המנות: "משימה לאומית"

בווידאן: יו"ר ועד דיירי משען באר שבע קוראת לחברה להתחסן במנה השלישית/צילום: דיאגו מיטלברג

המבצע למתן מנת חיסון שלישית נגד קורונה החל הבוקר (ראשון) רשמית. קופות החולים החלו לפתוח תורים ראשונים כבר בשישי, וכעת קבלת המנה הנוספת תתאפשר לכלל בני ה-60 ומעלה, גם בבתי החולים ובבתי האבות, אליהם יגיעו ניידות חיסונים של מד"א.

"גאים לקחת את המשימה הלאומית שהטיל עלינו משרד הבריאות ולבצע גם את החיסון השלישי לאוכלוסיית הגיל השלישי בבתי האבות", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "זו משימה לאומית חשובה במעלה ואני בטוח כי נצליח במהירות, יעילות ומקצועיות להגיע לכל דיירי בתי האבות ברחבי הארץ ולסייע כארגון ההצלה הלאומי למגר את המגיפה ולהוביל את הקורונה לקיצה בישראל".

שרה דוד, יו"ר ועד דיירי משען באר שבע, הייתה הראשונה בקרב דיירי הדיור המוגן בישראל שהתחסנה במנה שלישית. במעמד החיסון, הביעה תקווה שהמגיפה תסתיים בקרוב ולא יהיה צורך בחיסון נוסף.

שרה דוד, יו"ר ועד דיירי משען באר שבע  היא ראשונת דיירי הדיור המוגן בישראל שהתחסנה  במנה שלישית של החיסון. משען,
הראשונה שהתחסנה במנה השלישית בקרב דיירי הדיור המוגן. שרה דוד/משען

עמרי כהן, מנכ"ל משען, החליט כי משען באר שבע יהיה ראשון מבתי משען שיתחסן, "במטרה להגן על הדיירים בכל אמצעי שעומד לרשותנו". כהן ציין כי חל שיפור דרמטי "בהיערכות המדינה ובכלים שמערכת הבריאות מעמידה לרשות בתי הדיור המוגן בישראל", זאת השוואה לראשית ימי התפרצות הקורונה. כמו כן, בהמשך השבוע יחוסנו שאר בתי הדיור של משען ברחבי הארץ.

בבית החולים איכילוב בתל אביב, לריסה מיטלמן, מזכירה רפואית בת 65, התחסנה גם היא: "עשיתי בדיקה סרולוגית לפני כדי להיות בטוחה. אני סומכת על הרופאים שלנו אז באתי לחיסון שלישי". ד"ר חורחה פפר בן ה-61, רופא גסטרו, ציין כי "זה בעייתי שאין אישור FDA, אבל יש לי אמונה בחיסון". הוא הוסיף וקרא לכל מי שבגילאי 60 ומעלה להתחסן, "גם ללא בדיקה סרולוגית".

בתוך כך, באיכילוב עורכים בדיקה סרולוגית לכל צוותי הרפואה שמגיעים להתחסן, לטובת מחקר שיבחן את השפעות המנה השלישית.

מתחסנת בקופת חולים מכבי ברמת השרון, 30 יולי 2021. ראובן קסטרו
חיסון בקופת חולים מכבי, שלשום/ראובן קסטרו

בשישי קיבלו כ-3,000 בני אדם את המנה השלישית בקופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת, בעוד בלאומית החליטו לחכות למועד הרשמי שנקבע והתחילו רק הבוקר. בין המתחסנים היו הנשיא יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש. המהלך הושק למרות שגופי הרגולציה בעולם טרם אישרו את המהלך, ונתמך על ידי מומחי רפואה בישראל ובעולם.

בקופת החולים "מכבי" מסרו כי עשרת אלפים תורים כבר זומנו לגילאי 60 ומעלה, זאת מתוך יותר מ-300 אלף חברים וחברות בקבוצת הגיל הרלוונטית. מהקופה נמסר כי במהלך היום חוסנו כ-1,100 בני אדם. מקופת החולים "כללית" נמסר כי 1,300 אזרחים בני 60 ומעלה הגיעו למתחמי החיסון של הקופה וקיבלו את הזריקה הנוספת. עוד כ-7,000 מטופלים זימנו תור לקבלת המנה השלישית בימים הקרובים. בקופת החולים "מאוחדת" חוסנו 667 איש, ו-10,171 מבוטחים נוספים של הקופה קבעו תור לחיסון שלישי, מתוך 117 אלף זכאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully