וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו והרצוג התחסנו במנה שלישית; הנשיא: "יוצאים לשמור על המבוגרים בישראל"

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 13:24

הרצוג ורעייתו מיכל קיבלו את החיסון השלישי לקורונה בביה"ח שיבא, בליווי רה"מ. "צעד חשוב, הווירוס מסוכן וערמומי", אמר. יו"ר האופוזיציה הצטרף מיד אחריו: "קורא להביא חיסונים יותר מחודש". בנט: "מצווה חדשה מהיום - 'חסן את אביך ואת אימך'. זו לא החלטה פוליטית'"

הנשיא יצחק הרצוג התחסן הבוקר (שישי) במנה השלישית נגד נגיף הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, עם פתיחת מבצע מתן החיסון השלישי לגילאי 60 ומעלה. אחריו, הגיע יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וקיבל גם הוא את המנה הנוספת.

ראש הממשלה נפתלי בנט ליווה את הנשיא, שרעייתו מיכל התחסנה באותו מעמד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התחסן לאחר הנשיא. "אני נרגש. חיסון ראשון, חיסון שני או חיסון שלישי - צאו להתחסן", קרא.

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט בשיבא בתל השומר, 30 יולי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"יוצאים לדרך למבצע החיסונים". בנט והרצוג, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
בווידאו: הרצוג מתחסן/צילום: שי מכלוף

לפני קבלת החיסון, הזהיר הנשיא כי "הווירוס הזה הוא מסוכן וערמומי, אי אפשר להתחמק ממנו. אני שב וקורא לאזרחיות ולאזרחים - הושיטו יד והושיטו כתף. זה חיוני עבור כולם". אחריו שוחח עם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, והשניים סיכמו כי יקראו במשותף לציבור להתחסן. "תורת ישראל היא תורת חיים, חובה על כל אחד ואחד להישמע להנחיות הרופאים ולקחת את החיסון השלישי", סיכם הרב הראשי.

ראש הממשלה הודה לו על הובלת המבצע, ואמר כי "אנחנו יוצאים לדרך למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה - 'חסן את אביך ואת אימך למען יאריכון ימיהם'". הוא הוסיף והסביר את ההחלטה לחסן במנה השלישית, בטרם אושר המהלך על ידי גופי הרגולציה בעולם, והדגיש כי "אנחנו מתנהלים באחריות. זו לא החלטה פוליטית אלא מקצועית".

לאחר מכן, קיים ראש הממשלה מפגש בשיבא עם מומחים, הכוללים את פרופ' ארנון אפק, פרופ' גליה רהב, ד"ר איתי פסח ועוד.

עוד בוואלה!

מבצע החיסון השלישי החל: "רוצה להרגיש חופשייה להיות עם הנכדים"

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מתחסנים במנה השלישית לקורונה בשיבא בתל השומר, 30 יולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"חיוני עבור כולם", הנשיא ורעייתו מתחסנים בשיבא, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו אמר לקראת החיסון כי "יותר מחודש וחצי שאני קורא להביא את החיסונים שאני הזצנתי כראש ממשלה ושמדינת ישראל שילמה לטובת אזרחי ישראל. בזבזנו זמן אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. אני שמח שצוות משרד הבריאות חושב כמוני".

על הסערה סביב שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמר כי "בגלל תפיסות כאלה וחוסר מעש ירדנו בשישה שבועות ירדנו מקצה הפרמידה לתחתית. אם נמשיך את התפיסות האלה נמשיך לרדת למטה". הוא התחסן בידי אחות בשיבא ולא רופאו הפרטי, בניגוד לחיסונים הקודמים.

בווידאו: ביבי מתחסן/צילום: שי מכלוף

מוקדם יותר הבוקר, קופות החולים מכבי ומאוחדת החלו לחסן את בני ה-60 ומעלה, כדי לנצל חיסונים שתוקפם עומד לפוג. ארבע הקופות יחלו את המבצע באופן נרחב ביום ראשון, ומאז הכרזתו של ראש הממשלה אתמול על מתן החיסון השלישי - כבר אלפי בני אדם בגילאים הרלוונטיים קבעו תורים.

בהצהרה שהוקלטה אתמול מראש מבסיס הקריה בתל אביב, אמר בנט: "אחרי סדרת דיונים עם מומחי רפואה בישראל ובעולם בהובלת אנשי המקצוע של משרד הבריאות, המליצה ועדת המומחים ברוב מוחץ של 56 מול אחד לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בישראל. הממצאים מראים שיש דעיכה של החיסוניות לאורך זמן ומטרת החיסון היא לצמצם את סיכויי ההידבקות והחלואה הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully