וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסון השלישי החל: "רוצה להרגיש חופשייה להיות עם הנכדים"

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 12:49

קופות החולים הקדימו את פתיחת המבצע, והחלו לחסן את בני ה-60 ומעלה במנה השלישית כבר היום, כדי לנצל חיסונים שתוקפם עומד לפוג. אלפים כבר קבעו תור. נשיא המדינה וכן יו"ר האופוזיציה צפויים להתחסן גם הם במהלך היום. "רואה את ההדבקה שמתפשטת, מאמין ברופאים שלנו"

בווידאו: מבצע החיסון השלישי החל: "רוצה להרגיש חופשייה להיות עם הנכדים"/עריכה: אביעד בללי

קופות החולים מכבי, מאוחדת וכללית החלו הבוקר (שישי) במבצע מתן החיסון השלישי מפני נגיף הקורונה לבני ה-60 ומעלה. עם הודעתו אמש של ראש הממשלה נפתלי בנט על מתן המנה השלישית של החיסון, ארבע הקופות מדווחות כי אלפי בני אדם בגילאים הרלוונטיים כבר קבעו תורים להתחסן. מכבי ומאוחדת הקדימו את המבצע, שצפוי להתחיל באופן נרחב ביום ראשון, בכדי לנצל את החיסונים שתוקפם עומד לפוג.

שמחה יקותיאלי בת ה-68 שהגיעה הבוקר להתחסן בקופת חולים מכבי ברמת השרון, אמרה כי היא בחרה להתחסן כדי "להרגיש חופשייה להיות עם הנכדים ולטוס". כמו כן, הבהירה כי היא אינה מפחדת להתחסן למרות שהחיסון טרם קיבל את אישור ה-FDA: "ממליצה לכולם להתחסן".

"אני רואה את ההדבקה שמתפשטת", הסביר שמחה לוי בן ה-67 את החלטתו להתחסן, וציין כי לא ערך בדיקה סרולוגית לבירור מצב הנוגדנים בגופו. הוא הוסיף: "אני מאמין ברופאים שלנו, לא אכפת לי אם זה אושר או לא אושר".

מתחסנת בקופת חולים מכבי ברמת השרון, 30 יולי 2021. ראובן קסטרו
מתחסנת בקופת חולים מכבי ברמת השרון, הבוקר/ראובן קסטרו

במוקד החיסונים של קופת חולים כללית בנתניה, בני הזוג יפה ורפאל יפת בני ה-72 ו-73, תושבי כפר נטר, היו בין הראשונים לקבל את המנה השלישית. "אני שמח שאנחנו כבר אחרי ובהחלט מרגיש שזה נותן לנו בטחון ושקט נפשי", מסר רפאל.

ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שרון שומרון של כללית, ציין כי לצד המטופלים בני ה-60 ומעלה, מגיעים אל הקופה גם בני נוער כדי להתחסן: "אנחנו ערוכים לתת מענה לכל מי שמגיע להתחסן. החיסון הוא האמצעי שיש לנו להתמודדות עם המגיפה".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 2,140 מאומתים לנגיף - 2.37% חיוביים מתוך 91,202 בדיקות. מספר החולים הקשים עלה ל-167, בהם 26 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה בישראל, 6,466 בני אדם מתו מקורונה.

עוד בוואלה!

"אולי זה מוקדם מדי": החששות והציפיות לפני החיסון השלישי לקורונה

לכתבה המלאה
מתחסן בקופת חולים מכבי ברמת השרון, 30 יולי 2021. ראובן קסטרו
"אני מאמין ברופאים שלנו"/ראובן קסטרו

אתמול בנט הכריז על מתן המנה השלישית של החיסון, בתמיכת מומחי רפואה בישראל ובעולם, ובטרם אישור המהלך על ידי גופי הרגולציה בעולם. במשרד הבריאות החליטו כי קבלת המנה השלישית תתאפשר חמישה חודשים לאחר המנה השנייה, כשבשלב זה, בני פחות מ-60 עם מחלות רקע לא יוכלו להתחסן. הנחיית משרד הבריאות אינה חלה על מחלימים.

בהצהרה שהוקלטה מראש מבסיס הקריה בתל אביב, אמר בנט כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יהיה הראשון להתחסן במנה שלישית, כדי לעודד את האוכלוסייה לשתף פעולה. הנשיא צפוי להתחסן במהלך היום. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יתחסנו גם הם היום במנה השלישית.

מתחסנת בקופת חולים מכבי ברמת השרון, 30 יולי 2021. ראובן קסטרו
"ממליצה לכולם להתחסן"/ראובן קסטרו

"אחרי סדרת דיונים עם מומחי רפואה בישראל ובעולם בהובלת אנשי המקצוע של משרד הבריאות, המליצה ועדת המומחים ברוב מוחץ של 56 מול אחד לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בישראל. הממצאים מראים שיש דעיכה של החיסוניות לאורך זמן ומטרת החיסון היא לצמצם את סיכויי ההידבקות והחלואה הקשה", אמר בנט." לכן, אני מודיע הערב, על תחילת המבצע לחיסון השלישי המשלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully