וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי זה מוקדם מדי": החששות והציפיות לפני החיסון השלישי לקורונה

שיחת היום של בני ה-60 ומעלה הייתה החלטת מומחי משרד הבריאות להמליץ על מנה נוספת. שושנה מוטרדת מכך שישראל תהיה המדינה הראשונה שמתחילה במבצע, דיתה תתייעץ עם בתה הרופאה ותחכה למחקרים, ואילו יהודה שנדבק אחרי שני חיסונים רק מחכה לאישור: "חייבים את זריקת הבוסטר"

החלטת הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות להמליץ על מנת חיסון שלישית הציתה היום (חמישי) שיח ער בקרב האוכלוסייה המבוגרת. חלק מבני ה-60 ומעלה שמחו על האפשרות להגדיל את המוגנות מפני נגיף הקורונה, בעוד שאחרים העלו חשש מהידע החסר על השפעות המנה הנוספת. בינתיים, בתי האבות התחילו להיערך למבצע המחודש.

"לפי מה שמדברים עכשיו בתקשורת אני לא יודעת אם אעשה חיסון שלישי. יש קצת חששות בגלל שאנחנו המדינה הראשונה שעושה זאת", שיתפה שושנה סיגלר, תושבת אשקלון בת 88, אך מיד הוסיפה: "אבל אם יגידו לעשות אני אעשה".

שושנה סינגלר ניצולת שואה מאשקלון. ראובן קסטרו
"אם יגידו לעשות אני אעשה". שושנה סינגלר/ראובן קסטרו

לעומתה, הרב יוסף שטיינקולר, בן 69 מזכרון יעקב, סיפר כי הוא וקרוביו לא התחסנו, ולא מתכוונים לעשות זאת גם עכשיו. "בכל המשפחה המורחבת שלי, בה כמה עשרות, בהם ילדים ונכדים, לא התחסן איש. מי שצריך להיות חולה - חולה", סיפר. "מבחינה אמונית ברור שאין לנו סיבה להתחסן כי להתחסן זה למנוע משהו שלא בכוחך בכלל. אבל גם אם לא הייתי דתי לא הייתי מתחסן, כי אני לא מאמין בזה".

הוא לא היחיד שלא מתכוון להתחסן. דיתה, תושבת חיפה בת 84, היא אם לשלוש בנות שאחת מהן רופאה. היא התחסנה בשתי המנות הראשונות ללא היסוס, ואומרת שבתה מחכה בכיליון עיניים למנה השלישית "כי היא כל הזמן נחשפת", אבל היא עצמה ממתינה עם ההחלטה לגבי המנה השלישית.

הרב יוסף שטיינקולר בן ה-69 מזכרון יעקב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"גם אם לא הייתי דתי לא הייתי מתחסן". הרב יוסף שטיינקולר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לדבריה של דיתה, "עדיין לא יודעים אם זה עוזר או לא וכבר רוצים לחסן את כולם. ההתלבטות שלי היא כיוון שלא סיימו עדיין את המחקר. אני יודעת שאומרים שהחיסון שאני עשיתי בדצמבר כבר לא כל כך שווה, ומצד שני שמעתי שהנוגדנים יורדים, אבל אם אתה קולט את המחלה אז הנוגדנים עוד פעם מתחילים לפעול. אני לא כל כך נחשפת ושומרת על עצמי".

מרים, תושבת חיפה בת 82, שהתחסנה פעמיים מיד כשהחיסונים הוצעו לבני גילה, גם היא החליטה לחכות לפני שתתחסן במנה שלישית. "אין עדיין הרבה ניסיון עם זה", אמרה. "אני לא יודעת לומר אם דוחפים את זה לאוכולוסייה מוקדם מדי, לא היו לי שום תופעות לוואי אבל לך תדע".

"אני מאמינה בחיסונים, זה טוב וחשוב ואני בהחלט מוכנה לעשות חיסון שלישי", הצהירה רוני עתיר, בת 91 מקיבוץ אפיקים. היא דואגת מדברים אחרים. "בגלל שאנשים מפקפקים בחיסונים, אנחנו נקלעים שוב למצב בעייתי והנה, בשבוע הבא שוב עומדים לסגור לנו את חדר האוכל".

פרופ' יהודה אולמן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"אין ספק שיש מקום לחיסון שלישי לבני 60 ומעלה". אולמן/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לפרופ' יהודה אולמן בן ה-67, שהיה מראשוני המתחסנים בישראל ולאחרונה חלה, יש דעה מוצקה בעניין. "אין לי ספק שיש מקום לתת חיסון שלישי לבני 60 ומעלה", הצהיר. "וזה בתור מי שחלה אחרי שני חיסונים".

אולמן, רופא-מנתח המכהן גם כיו"ר ועד רופאי רמב"ם, פיתח בחודש שעבר תסמינים דומים לאלה של שפעת, נבדק - ונמצא חיובי. "זה ממש חצי שנה אחרי שעשו לי את החיסון השני. הייתי טיפה מצונן. אלמלא הייתי עובד בבית החולים אפילו לא הייתי הולך להיבדק. בגלל סביבת העבודה שלי מיד עשו לי בדיקה סרולוגית והיא היתה מאוד נמוכה, מה שהסביר כיצד נדבקתי. בגלל שהתחסנתי כנראה עברתי את זה בצורה קלה ביותר, עם יומיים צינון ותו לא".

הוא הסביר כי "זה מלמד שכנראה במיוחד אצל מבוגרים רמת הנוגדנים יורדת וחייבים את הבוסטר הזה, כי אחרת יחלו. המחלה נותנת חיסון יותר טוב וכנראה ליותר זמן, ולכן אפשר לומר שקיבלתי בונוס. אבל צריך לחסן כי חולים מדביקים אחרים. מהאנשים בסביבתי, כולנו בעד החיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully