וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ התריע מפני סגר, אך סירב לנקוב במדד: "המוצא האחרון"

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 19:07

שר הבריאות ליווה את הוריו להתחסנות במנה השלישית לקורונה, והדגיש כי החיסון הוא "הדרך הטובה ביותר לשמור על ההורים שלנו ועל עצמנו". הוא הוסיף וקרא לציבור לעטות מסיכות ולשמור על שאר ההנחיות: "אם ניזהר וננהג בצורה אחראית, נוכל להימנע מסגר"

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (רביעי) כי סגר יהיה "המוצא האחרון" כדי לבלום את התפרצות זן הדלתא, אך התריע כי הוא יוכל להימנע רק באמצעות שיתוף הפעולה של הציבור. עם זאת, הורוביץ סירב לנקוב במדד לפיו הממשלה תכריע על כניסה לסגר. השר מסר את הדברים לאחר שליווה את הוריו לקבלת החיסון השלישי לקורונה בקופת חולים מאוחדת בתל אביב.

"אנחנו לא פועלים מפאניקה, אלא מקבלים החלטות על סמך נתונים", השר ציין, "אם ניזהר וננהג בצורה אחראית, נוכל לעשות את זה". הוא הוסיף כי סגר הוא "צעד דרמטי עם השלכות קשות".

הורוביץ הדגיש כי לצד חשיבות עטיית המסיכות ושמירת שאר ההנחיות, החיסון "הוא הדרך הכי טובה לשמור על ההורים שלנו ועל עצמנו". לדבריו, החיסון לקורונה הוא "חיוני עכשיו כשהדלתא מתפשטת בצורה כזאת", וכן הוא יעזור להימנע "מצעדים קשים על המשק".

בווידאו: ניצן הורוביץ הולך להתחסן/צילום: ניב אהרונסון

"ההורים שלי קיבלו את הבוסטר לאחר המלצת גורמי הרפואה לחסן בחיסון השלישי לבני 60 ומעלה, גם אצלנו עלתה השאלה אם זה כדאי - והתשובה החד משמעית היא כן", הורוביץ הבהיר.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר דברים דומים, בהם שם דגש על רצון הממשלה להימנע מאפשרות הסגר: "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה אבל לא להגיע למצב שבתי החולים, חלילה, יצטרכו להגיד: 'אין לנו מקום'". בנט מסר את הדברים בפתיחת מתחם החיסונים של קופת החולים הכללית בירושלים.

שר הריאות ניצן הורוביץ יחד עם הוריו מקבלים חיסון שלישי נגד קורונה. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"לשאלה האם החיסון כדאי - התשובה היא חד משמעית כן", הורוביץ/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בדומה להורוביץ, גם ראש הממשלה ביקש את שיתוף הפעולה של הציבור, שלדבריו אם יקפיד על ההנחיות ויישמע להמלצות, לא יוטלו מגבלות נוספות. זאת, לאחר שאתמול במהלך הדיון בקבינט הקורונה, הזהיר בנט מאפשרות של סגר. "כדי שלא נצטרך להגיע למגבלות הרבה יותר קשות אנחנו נתחסן, נעטה מסכות, ונשמור על ריחוק. זה בידינו".

בתוך כך, ביממה האחרונה אובחנו חיוביים לנגיף 2,140 בני אדם - 3.34% מתוך 98,915 בדיקות. מספר המאומתים עלה ל-885,595, מהם 24,205 חולים פעילים. מספר החולים הקשים עומד על 235, בהם 49 מונשמים. מפרוץ המגיפה בישראל, מתו 6,502 חולי קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully