וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "המטרה - לשמור על ישראל פתוחה, אך לא נגיע למצב בו לא יהיה מקום בבתיה"ח"

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 10:18

בפתיחת מתחם החיסונים של הכללית בירושלים, אמר ראש הממשלה כי "יודעים מתי ללחוץ על הברקס", במקרה של עומסים חריגים במחלקות הקורונה. בנט: "להימנע מלהגיע למגבלות הרבה יותר קשות - בידי הציבור"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (רביעי) כי "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה אבל לא להגיע למצב שבתי החולים, חלילה, יצטרכו להגיד: 'אין לנו מקום'". בפתיחת מתחם החיסונים של קופת החולים הכללית בירושלים, אמר בנט כי "זה לא יכול לקרות במדינת ישראל. המטרה שלנו היא לא להגיע לזה, ואנחנו יודעים מתי ללחוץ על הברקס. ביחד אנחנו יודעים למנוע הגעה לאותה תקרה".

ראש הממשלה רמז כי אם הציבור יקפיד על ההנחיות ויישמע להמלצות, לא יוטלו מגבלות נוספות. זאת לאחר שאתמול במהלך הדיון בקבינט הקורונה, הזהיר בנט מאפשרות של סגר. ""כדי שלא נצטרך להגיע למגבלות הרבה יותר קשות אנחנו נתחסן, נעטה מסכות, ונשמור על ריחוק. זה בידינו".

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"יודעים מתי ללחוץ על הברקס". בנט/צילום מסך, ערוץ כנסת

בנט דיבר גם על מנת הדחף השלישית, בה החלו להתחסן השבוע בני 60 ומעלה. "ישראל אזרה אומץ ואנחנו הראשונים בעולם שמתחסנים בחיסון המשלים, החיסון השלישי. זה לא דבר מובן מאליו, זו החלטה מקצועית, אבל חיונית כדי לנסות להימנע מאמצעים יותר קשים".

אתמול הזהיר בנט בדיון בקבינט כי "אם הציבור לא יישמע לקריאות שלנו ויתחסן, אנחנו נגיע למצב של סגר. לא תהיה ברירה, למרות שלא רוצים ללכת לזה", אמר, והדגיש שב והדגיש את הצורך לחסן במהירות האפשרית את בני ה-60 ומעלה ואת הצעירים שטרם התחסנו. בנט התייחס לקצב ההתחסנות ואמר כי אם הוא לא יהיה מספק, יהיה צורך בצעדים רחבים יותר ובהגבלות חמורות יותר.

שרת הפנים איילת שקד תמכה בעמדתו. "אם לא מצליחים לחסן מיליון איש בתוך שבוע, אני תומכת בסגר מידי", אמרה לשאר השרים. שר הביטחון בני גנץ אמר כי צריך להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, מאחר שמדובר "בחודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה פחותה", וכי כך ניתן יהיה להאיץ את מבצע החיסונים ולחזק את ההסברה. לדברי גנץ, מערכת הביטחון מתגברת כוחות כדי לסייע במאמצים, ומאות חובשים גויסו במהלך השבוע כדי לתגבר את קופות החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully