וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהדות התורה רומזים: אם הממשלה תטיל סגר בחגים - אין לשתף עמה פעולה

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 9:43

לאחר שאתמול במהלך הדיון בקבינט העלו חלק מהשרים את האפשרות שיוטל סגר נוסף על הציבור, אמר הבוקר ח"כ יעקב אשר בריאיון לרדיו קול ברמה כי "אין סיכוי שהציבור ייתן אמון בהחלטה של סגר". ח"כ ליצמן הוסיף כי "אין להשלים עם מציאות של סגר נוסף. זאת בושה וחרפה"

ח"כים ביהדות התורה רמזו הבוקר (רביעי) כי אם הממשלה תחליט להטיל סגר בחגי תשרי, אין לשתף עמה פעולה. ח"כ יעקב אשר אמר הבוקר בראיון לרדיו קול ברמה כי "אין סיכוי שהציבור ייתן אמון בהחלטה של סגר בחגי תשרי, זאת בושה וחרפה". כשנשאל ח"כ אשר האם ייתן אמון בהחלטה כזאת, השיב: "גם חברי כנסת הם חלק מהציבור".

ח"כ אשר אינו היחיד, כשגם ח"כ יעקב ליצמן ממפלגתו אמר הבוקר לבטאון "המודיע" של סיעת אגודת ישראל כי "אין להשלים" עם מציאות של סגר כזה. ליצמן הוסיף: "לא יעלה על הדעת להפוך את חגי ישראל לימי סגר נוחים עבור אלה שחסרים כל הבנה ורגישות בקדושת הימים הנוראים. הדיבורים של הממשלה לקידום סגר בחגים הקרובים הם עוול משווע שזועק לשמיים. זאת בושה וחרפה שלא ניתן להשלים עמה".

ח"כ יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
"לא יעלה על הדעת להפוך את החגים לימי סגר". ליצמן/ראובן קסטרו

אתמול, במהלך הדיון בקבינט הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר מאפשרות של סגר. "אם הציבור לא יישמע לקריאות שלנו ויתחסן, אנחנו נגיע למצב של סגר. לא תהיה ברירה, למרות שלא רוצים ללכת לזה", אמר, והדגיש שב והדגיש את הצורך לחסן במהירות האפשרית את בני ה-60 ומעלה ואת הצעירים שטרם התחסנו. בנט התייחס לקצב ההתחסנות ואמר כי אם הוא לא יהיה מספק, יהיה צורך בצעדים רחבים יותר ובהגבלות חמורות יותר.

שרת הפנים איילת שקד תמכה בעמדתו. "אם לא מצליחים לחסן מיליון איש בתוך שבוע, אני תומכת בסגר מידי", אמרה לשאר השרים. שר הביטחון בני גנץ אמר כי צריך להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, מאחר שמדובר "בחודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה פחותה", וכי כך ניתן יהיה להאיץ את מבצע החיסונים ולחזק את ההסברה. לדברי גנץ, מערכת הביטחון מתגברת כוחות כדי לסייע במאמצים, ומאות חובשים גויסו במהלך השבוע כדי לתגבר את קופות החולים.

גם לפני חגי תשרי אשתקד, יצאו ח"כים מהמפלגה נגד הטלת סגר. ליצמן, שכיהן כשר הבינוי והשיכון הודיע לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כי אם יוטל סגר בחגים - הוא יתפטר מתפקידו בממשלה, ומפלגתו כולה תפרוש ממנה - איום שבסופו של דבר לא מומש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully