וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סערת גל גברעם: יומנאי המשטרה יעברו הכשרות לטיפול בנפגעות עבירות מין

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 7:26

בעקבות היחס שבו נתקלה הדוגמנית מצד השוטר התורן בבואה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, הנחה המפכ"ל שבתאי לבנות מסלול הכשרה סדור לתפקיד זה. "היומנאי אמור להיות שוטר ותיק ובעל אינטליגנציה רגשית, חברתית וסביבתית לצורך יכולת האבחון והמיון"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הנחה אתמול (שני) שיומנאי הארגון יעברו הכשרה לטיפול בנפגעות עבירות מין. כמו כן, הנחה את סגנו, דוד ביתן, להקים צוות שיקבע את הקריטריונים לקבלה ולאיוש תפקיד היומנאי בתחנות השונות של משטרת ישראל. "היומנאי אמור להיות שוטר ותיק, מנוסה, בעל רגישות ואינטליגנציה חברתית וסביבתית לצורך יכולת האבחון והמיון", אמר שבתאי.

ברקע הדברים נמצאת הגשת התלונה של הדוגמנית גל גברעם נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, שלאחריה חשפה גברעם בסרטון כי "השוטר שאל אותי: מדוע באת רק עכשיו? גלגלו אותי מכל המדרגות", על כך אמר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב כי אירוע כזה "לא היה צריך לקרות".

"יש לבנות מסלול הכשרה סדור לתפקיד זה על מנת לטייב את השירות לאזרח", ציין המפכ"ל ומנה את הסיבות לכך: "יומן התחנה הינו חדר המיון של התחנה, והיומנאי, משמש בה כ'רופא התורן': עליו לעסוק במלאכת המיון - לזהות מקרים דחופים, מסוכנות ורגישות המתלוות לעבירות מין, עבירות נגד קשישים, חסרי ישע וכדומה".

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, על היערכות ופעילות משטרת ישראל בבחירות לכנסת.  צילום: דובורת המשטרה.. מעריב
הורה לבנות מסלול הכשרה סדור לתפקיד היומנאי. המפכ"ל קובי שבתאי/מעריב

הסערה סביב עדותה של גל גברעם נגד שי אביטל הציפה שאלות על התנהלות המשטרה במעמד הגשת תלונות מסוג הטרדה מינית. פרטי נוהל היומנאי - השוטר התורן האחראי לקלוט את המתלוננים בתחנה, חשפו כי אין כלל התייחסות לתלונות מסוג זה.

עתה מבקשת המשטרה לשפר את הליך בחירתם של השוטרים שיאיישו תפקיד זה. שבתאי אמר כי "חלק בלתי נפרד מההכשרה תהא הכשרה בתחום הרב תרבותיות. רק כך, נשרת נאמנה את הציבור - השירות, יהיה מותאם תרבותית, מקצועי, ויינתן ברגישות, מקצועיות ואדיבות". שבתאי סיכם את סוגיית איוש תפקיד היומנאי ואמר כי "כפי שהבהרתי לא פעם, חרטנו על דגלנו את נושא 'האזרח תחילה', כאחד הכיוונים האסטרטגיים של משטרת ישראל".

עוד בוואלה!

גל גברעם: שי אביטל הטריד אותי מינית, נשלחתי הביתה; המשטרה: "תקלה חמורה"

לכתבה המלאה
בווידאו: גל גברעם מספרת על הניסיון להגיש תלונה במשטרה נגד שי אביטל/מתוך חשבון האינסטגרם של גל גברעם

את הדברים אמר המפכ"ל בטקס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל, במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר-לב. באותו אירוע הכריז שבתאי על הקמת "חטיבת הקהילות" - חטיבה חדשה במשטרה שתתמחה בטיפול בקהילות השונות שקיימות במדינה, מתוך תפיסה כי לקהילות שונות דרושים שירותים שונים. "הקמת חטיבת הקהילות היא מהלך אסטרטגי ארוך טווח, שנועד לשפר את איכות שירותי המשטרה הניתנים לקהילות השונות", אמר שבתאי.

עוד הוסיף שבתאי כי "לא ניתן לדבר על מצוינות ארגונית מבלי לדבר על החיבור לקהילה, משום שאתגר הרב-תרבותיות הוא אחד האתגרים המורכבים של השירות במשטרת ישראל. החיבור לקהילה, הוא מכפיל כח לעבודת המשטרה, והאמון של הקהילה - הוא תנאי לאפקטיביות שלנו כארגון. לכן אני מתכבד להכריז היום על הקמתה של חטיבת הקהילות במשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully