וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל גברעם: שי אביטל הטריד אותי מינית, נשלחתי הביתה; המשטרה: "תקלה חמורה"

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 8:52

יוצאת האח הגדול פרסמה סרטון בו סיפרה שכשניגשה להגיש תלונה נגד שי אביטל בעקבות מקרה שאירע לפני כשנתיים, נשאלה בתחנה מדוע הגיעה להתלונן רק עכשיו: "עמר בר לב, אתה קראת לכולנו להעיד. גלגלו אותי מכל המדרגות". בר לב: "לא היה צריך לקרות"

גל גברעם, הדוגמנית יוצאת האח הגדול, פרסמה הלילה (רביעי) סרטון בו גוללה את היחס המשפיל שקיבלה מהמשטרה כשניגשה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל בטענה כי הטריד אותה מינית. גברעם סיפרה שכשהגיעה לתחנת המשטרה והסבירה לשוטר שהמעשה אירע לפני כשנתיים, נשאלה מדוע הגיעה להתלונן רק עכשיו.

"הגעתי לתחנה. באתי לתת את העדות שלי. השאלה שנשאלתי היא 'למה באת רק עכשיו?'. אמרתי לו שמדובר בפרשת שי אביטל והוא הרים טלפון. אחרי שניתק את השיחה אמר שיש חוקרת אחת, וזה ייקח עוד שעה, שעתיים או שלוש", סיפרה גברעם.

"הוא אמר שאנחנו יכולים לחכות או להגיש תלונה מקוונת. משטרת ישראל, אתם צעקתם בכל מקום שפתחתם צוות חקירה מיוחד", המשיכה. היא פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר לב, ואמרה: "אתה אמרת שנבוא להעיד! קראתם לכולנו לבוא להעיד וזה לא פשוט. אם הייתה מגיעה ילדה, נערה, אישה מהצפון או מכל מקום אחר לתחנה הספציפית אליה ביקשתם שנגיע כדי שתעזרו לנו, והיו שואלים אותה למה באת רק עכשיו, היא הייתה מסתובבת והולכת. כי זו שאלה מגעילה. משטרת ישראל איפה אתם? אתם אמורים להגן עליי, אני חיילת במדינה שלכם. אני משרתת את המדינה, אני נותנת, אני צריכה שיגנו עלי", תקפה.

גברעם המשיכה: "פחדתי, לא אמרתי מילה. הסיפור הזה יצא עכשיו ואני לא יכולה לשתוק. כנראה שמישהו מביניכם מסדר שעבריין מין יסתובב חופשי. איפה מפקד המחוז, איפה כל השרים שעסוקים בלהעלות סטורי כל היום שנבוא להתלונן. הנה הגעתי להתלונן - מה עשיתם עם זה? שלחו אותי הביתה או לשלוח תלונה במחשב. איפה היחס למישהי שחוותה משהו? משטרת ישראל אתם צריכים להתבייש. מדינת ישראל, אנחנו צריכים להתבייש. אם שאלתם את עצמכם איך זה הגיוני ש-20 שנה הבן אדם מטריד סדרתי בתוך תעשייה שלמה וכולם שותקים - הנה התשובה שלכם".

"אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות", המשיכה גברעם. "אתם אמורים לשמור עליי, אני אזרחית במדינה הזאת. אני חיילת במדינה הזו. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה. איפה היחס? איפה הצוות המיוחד שאמרתם שהקמתם? לא הקמתם שום צוות. איפה האנשים שאמורים לעזור ולתמוך בנו? חשבתי שיש לי מדינה שתשמור עליי ומשטרה שתגן עליי מאנשים רעים".

"אני חושבת שהמשטרה צריכה לבדוק מי האנשים הרעים בתוכה. זה לא בסדר וזה לא הגיוני ולאף בחורה לא מגיע לחוות את מה שאני עברתי עכשיו. ההרגשה הזאת שאת לא רצויה, שלא מאמינים לך. משטרת ישראל, מפקד המחוז - כל בן אדם ובן אדם שקשור לסיפור הזה - אתם צריכים להתבייש בעצמכם. אני שולחת את כל החיבוקים, הנשיקות והאהבה שאני יכולה לכל אותן בנות שיושבות עכשיו בבית ולא יצאו להתלונן. אני מבינה למה לא יצאתן להתלונן, אני מבינה. ואני מצטערת בשבילכן".

גל גברעם. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
אמיצה. גל גברעם/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

מירה גברעם, אמה של הדוגמנית, סיפרה הבוקר בריאיון ל-103FM כי בתה החליטה ללכת דווקא בשעות הלילה, סמוך לחצות, "בכדי שלא יזהו ויראו אותה כי בשעות היום קצת יותר סוער בתחנות משטרה. היא עדכנה אותי שהיא מתכוונת להתלונן, שאלתי אותה אם היא בטוחה. היא אמרה לי 'כן אמא, זהו החלטתי שאני הולכת'".

היא אמרה בעניין מקרה ההטרדה כי "זו הייתה פעם ראשונה שלא הייתי איתה. תמיד ליוויתי אותה במיוחד כשהייתה פחות מגיל 18. הסוכנות בה הייתה מיוצגת אמרו לי אל תדאגי הכול יהיה בסדר. פעם יחידה שלא הלכתי וליוויתי אותה. היא התקשרה אליי כבר אחרי המקרה, וזה היה פרויקט של כמה בנות ובוא נגיד מבחינת אחוזים - מתוך 100%, 80% הוטרדו שם".

המשטרה: "נפיק לקחים"; השר בר לב: "מתנצל בפני גל, נאתר את נקודות החולשה"

מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות כי "מדובר בתקלה חמורה ולפיכך הנחה מפקד מחוז ת"א - ניצב עמיחי אשד למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף, הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר ת"א עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, ע"י מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".

גם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עצמו התייחס למקרה ומסר כי "הליך תלונתה של גל גברעם נבדק כעת ברמות הבכירות ביותר במחוז ת"א והוא יבחן גם על ידי יחידת השירות הארצית וממצאי הבדיקה יוצגו עוד היום. אנו נפיק מהבדיקה את כל הלקחים בכדי שמתלוננות ומתלוננים שמגיעים לתחנות המשטרה יקבלו את היחס והשירות הטוב ביותר. עם כניסתי לתפקיד שמתי את נושא השירות לאזרח בראש סדר העדיפויות ולא אסבול חוסר רגישות כלפי מי שמגיע לתחנת המשטרה בכדי להגיש תלונה. נבדוק ברצינות את האירוע ונתקן במהרה את הליקויים".

שר הבט"פ בר לב התנצל בפני גברעם על המקרה ואמר: "האירוע שהתרחש הלילה בו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות. מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השרות שעל המשטרה לתת לאזרח ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".

שי אביטל. אינסטגרם, צילום מסך
העדויות ממשיכות להצטבר. שי אביטל/צילום מסך, אינסטגרם

פרשת הסוכן החלה כשבתוכנית "הצינור", ששודרה בשבת, חשף גיא לרר שורת עדויות על עבירות מיניות של אביטל. במסגרת התחקיר ששודר נחשפו עדויות עם טענות לתקיפות מיניות וגם עדות אחת ובה טענה לאונס לכאורה. בתחילת השבוע הוגשו תלונות ראשונות נגד אביטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully