וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: ביהמ"ש יכריע בבקשת זדורוב להשתחרר ממאסר במהלך המשפט החוזר

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 6:47

הדיון המכריע ייערך בבית המשפט המחוזי בנצרת, ובלב המחלוקת עומדות שתי סוגיות: אם חוות הדעת החדשה של ההגנה תכרסם בראיות שהביאו להרשעה - ואם בחלוף 15 שנה מאז נעצר, עדיין תקפה עילת המסוכנות

בית המשפט המחוזי בנצרת יכריע היום (שלישי) בבקשתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, להשתחרר ממעצר עד תום המשפט החוזר נגדו.

שתי סוגיות מרכזיות עומדות בלב המחלוקת האם לקבל את בקשתו, אליהן נדרש השופט ערפאת טאהא: הראשונה עוסקת בשאלה אם לחוות הדעת החדשה שיש בידי ההגנה ושהביאה להחלטה על קיום משפט חוזר, יש כדי לכרסם בראיות שהביאו להרשעתו של זדורוב. השנייה - אם בחלוף 15 שנים מאז נעצר, עדיין קיימת עילת המסוכנות שנשקפת מפניו.

דיון בבקשת רומן זדורוב לשחרור עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בימ"ש מחוזי נצרת, 26 ביולי 2021. שלומי גבאי
"הראיות נגד המבקש הן בעוצמה גבוהה מאוד". זדורוב/שלומי גבאי

עורך הדין ויאם קבלאווי מפרקליטות מחוז צפון טען בדיון שנערך לפני שבוע כי "הראיות הקיימות לכאורה נגד המבקש הן בעוצמה גבוהה מאוד, הראיות החדשות אינן מכרסמות במארג הראייתי הקיים, והיש הראייתי נותר בעינו". הוא הוסיף כי "ההכרעה בין חוות הדעת היא מלאכת בית המשפט שידון וישמע את הראיות ובשלב הזה עוצמת הראיות היא כזו שמצדיקה את השארתו של המבקש מאחורי סורג ובריח".

מנגד, עורך הדין ירום הלוי, סניגורו של זדורוב, עמד על כך כי חוות הדעת החדשה שהציג בפני בית המשפט העליון הינה "חוות דעת מזכה". מדובר בחוות דעת שקבעה כי זליגות דם שנמצאו על עקבות הנעליים הלא מזוהות שנמצאו בזירת הרצח ושהוסכם כי אינן שייכות לזדורוב, יכלו להקוות סמוך לרצח ולא מספר שעות לאחריו. מכך עולה, כי העקבות גם הן נוצרו סמוך לרצח ולא על ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה אחרי שנמצאה בה גופתה של הנערה.

לכך מתווסף גם הימצאות כתם דם קטן על מתקן נייר הטואלט בתא השירותים הסמוך לתא שבו אירע הרצח. ראייה זו שויכה בעבר בטעות לתא בו היה הרצח וכעת, לדברי הלוי, היא מתיישבת עם מסלול יציאת הרוצח מהתא, על פי סימני העקבות שלא ניתן לשייכן לאדם מסוים והוא לטענתו הרוצח האמיתי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בית המשפט המחוזי בנצרת. 25 בדצמבר 2019. דוד כהן/פלאש 90, פלאש 90
שתי סוגיות עיקריות. בית המשפט המחוזי בנצרת/פלאש 90, דוד כהן/פלאש 90

שני הצדדים גם הציגו טענות מנוגדות לחלוטין באשר למסוכנותו של זדורוב. עו"ד קבלאווי אמר כי רק "בנסיבות יוצאות דופן בית משפט יורה על שחרורו של אדם שמואשם בעבירת רצח". לדבריו "במקרה הזה אכזריות הרצח מלמדת על רמת המסוכנות הגבוהה. הקורבן התמים שנבחר אף הוא מראה על מסוכנותו של הנאשם. המניע מלמד על המסוכנות הגבוהה, ובהיעדר מניע זה יותר עוצמתי ומלמד על מסוכנותו של הנאשם".

מנגד, אמר הלוי, כי "לנאשם אין עבר פלילי, התנהגותו נהדרת בכלא והוא עובד במפעל-מסגריה" בבית הסוהר. על אמירות וטענות שנשמעו בחקירותיו אחרי הרצח, אמר הלוי כי "מדובר בהשחרה וברצח אופי", והוסיף: " לו הייתה אשמה ברומן, הייתי מאחל לו מוות בסגנון שחוותה תאיר. לו הייתי סבור פרומיל, הייתי מאחל לו את מה שחוותה תאיר. אני שונא פוגעים בילדים, זקנים, בעלי חיים. אני מסוגל במקרים מעטים לייצג אותם".

בדיון עלתה החלטתו בשנת אלפיים של בית המשפט העליון לשחרר ממעצרם את הנאשמים ברצח הילד דני כץ, בזמן שהתנהל נגדם המשפט החוזר. בית המשפט המחוזי דחה אז את בקשתם להשתחרר, אולם בבית המשפט העליון קיבלה השופטת דליה דורנר את ערעורם וקבעה כי יש לשחרר אותם עד סיום המשפט.

בווידאו: בית המשפט דן בבקשת רומן זדורוב להשתחרר ממאסר/צילום: שלומי גבאי

דורנר ראתה בשילוב האפשרות כי הרוצחים יזוכו במשפט החוזר עם תקופת המאסר הארוכה, של 15 שנה, שהנאשמים כבר ריצו עד אז, כאפשרות לכליאת שווא פוטנציאלית שעלולה להימשך בזמן המשפט החוזר.

עו"ד הלוי הדגיש בדיון לפני שבוע כי חמשת הנאשמים ברצח דני כץ אף נותרו חופשיים גם לאחר שהטענות המרכזיות שלהם, שהובילו למשפט חוזר, טענות לעיוות דין, נדחו כבר במשפט הזוטא שנערך בתחילת הליך המשפט החוזר.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

צוות הפרקליטות טען מנגד כי בניגוד לנאשמים ברצח דני כץ, זדורוב מעולם לא יצא לחופשה מאחר שעונשו לא נקצב, התנהגותו לא נבחנה מעולם כשאין מעל ראשו את תנאי בית הסוהר. בעניין המשפט החוזר לרוצחי דני כץ השופטת דורנר נתנה משקל נכבד לעובדה שאותם נאשמים יצאו לחופשות, חזרו בזמן, התנהגותם נבחנה ולא היו הפרות במהלך החופשות. קבלאווי גם ציין כי בניגוד להחלטה על משפט חוזר לרוצחי דני כץ, במקרה הנוכחי אין שום חשש לעיוות דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully