וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לנתניהו: ח"כית שתמך במועמדותה הובסה בבחירות פנימיות בליכוד

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 21:46

בבחירות שנערכו בליכוד על נציגת האופוזיציה לוועדה, ח"כ ברק שנתמכה ע"י נתניהו הפסידה לח"כ לוי אבקסיס שקודמה ע"י חיים כץ. למרות ההפסד, לבחירה לא תהיה השפעה, לאור העובדה כי הקואליציה תצביע ברובה לח"כ סעדי מהמשותפת, בניסיון לגייס את תמיכת המפלגה לאישור התקציב

שוב מעמדו של נתניהו בליכוד נחלש? מועמדת שנתמכה על ידי יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, הובסה בבחירות חשאיות שנערכו הערב (שני) במפלגה על נציגות האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים.

לתפקיד התמודדו במפלגה שתי מועמדות - ח"כ קרן ברק שנתמכה על ידי נתניהו וח"כ אורלי לוי אבקסיס שמועמדותה קודמה על ידי ח"כ חיים כץ. הבחירות נערכו באופן חשאי בחדר הסיעה בכנסת, ובתום ספירת הקולות עלה כי אבקסיס קיבלה 18 קולות של חברי המפלגה לעומת 11 קולות שקיבלה ח"כ ברק.

ברקע התבוסה של ח"כ ברק, ח"כים במפלגה זעמו על נתניהו שהודיע על המועמדות שלה כ"עובדה מוגמרת" מבלי לערוך היוועצות מראש בתוך הסיעה, ולמרות זאת לבחירה של לוי אבקסיס לא עשויה להיות השפעה על נציגות הוועדה למינוי שופטים לאור העובדה כי הקואליציה ככל הנראה תצביע ברובה לנציג האופוזיציה, ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת. זאת, בשל ניסיון לגייס את תמיכת המשותפת לאישור התקציב בכנסת.

נתניהו: תקציב כזה גרוע לא ראיתי, אוסף של גזירות 
2.8.21. ערוץ הכנסת
הודיע על המועמדות של ח"כ ברק כ"עובדה מוגמרת". נתניהו/ערוץ הכנסת

הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים, בוועדה למינוי דיינים, בוועדה לבחירת קאדים, ובוועדת המינויים לקאדים מדה'ב, ייערכו באופן חשאי במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

הקואליציה צפויה לתמוך במועמדות של ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה לנציגתה בוועדה למינוי שופטים, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים עם מפלגת העבודה. לעומת זאת, באופוזיציה הגישו שישה חברי כנסת את מועמדותם לתפקיד, קרן ברק ואבקסיס אך גם אורית סטרוק, שמחה רוטמן, איתמר בן גביר ואוסאמה סעדי, שהקואליציה צפויה לתמוך במועמדותו.

בנוסף לכך, יתקיימו בחירות גם לנציגי שאר הוועדות השיפוטיות, וגם שם הקואליציה והאופוזיציה צפויים להודיע על מועמדים מטעמן, ובכך לנסות להביא לבחירתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully