וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המסדרת אישרה את הקמת הוועדות הקבועות בכנסת: ייצוג מועט לאופוזיציה

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 17:03

ההחלטה על אישור הוועדות נעשתה ללא הסכמה של סיעות הליכוד, ש"ס והציונות הדתית, מה שהביא למיעוט של חבריהן בוועדות השונות, בשונה מחברי הרשימה המשותפת, איתם דווקא הגיעו להסכמות. באופוזציה מתחו ביקורת חריפה על התנהלות הקואליציה: "זה הרצחת וגם ירשת"

חודש לאחר השבעת הממשלה וללא הסכמה עם האופוזיציה, הוועדה המסדרת בכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) את הקמת הוועדות הקבועות בכנסת ואת ההרכב שלהן. ההחלטה התקבלה כאמור ללא הסכמה של סיעות הליכוד, ש"ס והציונות הדתית. לעומתן, הרשימה המשותפת הגיעה להסכמות עם הקואליציה וקיבלה מקום משמעותי בוועדות השונות ככל הנראה כחלק משיתוף פעולה מתרקם בין הצדדים.

היועמ"ש לוועדה, עו"ד ארבל אסטרחן, מתחה ביקורת על ההחלטה קודם אישורה בהתייחסותה על המיעוט של חברי האופוזיציה בוועדות: "אנחנו רואים היטב את הבעייתיות". חלק מסיעות האופוזיציה שוקולות להגיש בג"ץ נגד ההחלטה בטענה ל"דורסנות הקואליציה". 

הצעת הקואליציה שאושרה קובעת כי ח"כ ניר אורבך (ימינה) יכהן כיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) כיו"ר ועדת הכספים, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ גלעד קריב (העבודה) כיו"ר ועדת חוקה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) כיו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ סעיד אלחרומי (רע"מ) כיו"ר ועדת הפנים, אפרת רייטן (העבודה) כיו"ר ועדת העבודה, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) כיו"ר ועדת חינוך, וח"כ יאיר גולן (מרצ) כיו"ר ועדת קליטה. על פי ההצעה, האופוזיציה מקבלת את ראשות הוועדה לביקורת, ועדת המדע, והוועדה למעמד האישה אך טרם נקבע זהות יושבי הראש שלהן.

דיון בנושא הקמת הוועדות בכנסת 12 ביולי 2021. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
הוועדה המסדרת אישרה את הקמת הוועדות הקבועות בכנסת/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ההצעה שאושרה קובעת כי ועדות הכנסת ימנו 191 חברי ועדה, כולל הוועדות החדשות שיפוצלו בהמשך מהוועדות הקבועות. בוועדת הכספים יהיו שלושה חברים ממלאי מקום מטעם סיעת ישראל ביתנו, כך שלמפלגה תהיה שליטה כמעט מלאה באחת הוועדות החשובות בכנסת, צעד שעורר ביקורת חריפה מצד חברי הכנסת. בראשות תשע ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו חברי כנסת מהקואליציה ושלושה מהאופוזיציה.

יו"ר הוועדה, ח"כ סילמן אמרה כי בכוונת הקואליציה להקים שלוש ועדות חדשות שבראשן יעמדו חברי כנסת מטעמה - ועדת ביטחון פנים, ועדת בריאות וועדת שירותי דת יהודיים ופרויקטים לאומיים. לאופוזיציה הוצעו גם שלוש ועדות זמניות, בנוסף לשלוש ועדות קבועות אך ההצעה טרם התקבלה על ידה.

חברי כנסת באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על התנהלות הקואליציה. ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר כי נשברו כל השיאים. הוא טען שהקואליציה "עושים פה דברים שלא נעשו פה 70 שנה. זה יירשם בספר השיאים של גינס. אנחנו נתנו לאופוזיציה לפחות 4 ועדות, חלקן חשובות כמו כלכלה. 20 ועדות מתוכם רק שלוש לאופוזיציה כאשר אחת מהן קבעתם שתינתן לרשימה המשותפת. היחס יוצא יו"ר ועדה אחת ל-26 ח"כים. זה הרצחת וגם ירשת. ההצעה הזאת לא חוקית, לא סבירה ולא הגיונית. אני מציע לכם, תתעשתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully