וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: "היעדר האכיפה פוגע במאבק בקורונה"

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 12:50

בכנס חשיפת דוח הביקורת על השלטון המקומי, הדגיש אנגלמן את חשיבות ההקפדה על שמירת התקנות. הוא הזכיר שהעלה את הנושא כבר לפני חודש, אולם האכיפה נשארה חסרה: "על הממשלה לאכוף את החלטתה". עוד המליץ לשלב את נציגי הרשויות בקבלת ההחלטות ולהרחיב את עצמאותם

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הזהיר הבוקר (שני) כי היעדר אכיפת תקנות הקורונה פוגע ביכולת לעצור את התפשטות המגיפה. בכנס שקיים במשרד מבקר המדינה בירושלים לחשיפת דוח הביקורת של השלטון המקומי ל-2021, המליץ אנגלמן לשלב את נציגי הרשויות המקומיות בגיבוש המדיניות ולבחון
את הרחבת עצמאותן הניהולית של הרשויות, ולהגביר את שיתוף הפעולה בין המשטרה לפקחי הרשויות.

"הגל הרביעי בו אנחנו נמצאים מחייב אותנו לשים דגש גדול על אכיפה", אמר. "בשבועיים האחרונים קבינט הקורונה קיבל שתי החלטות: להחזיר חלקית את התו הירוק ולהחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. עם קבלת ההחלטה, אסור לממשלה להסתפק בכך ועליה לאכוף את החלטתה".

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"אסור לממשלה להסתפק בכך ועליה לאכוף את החלטתה". אכיפת התו השמח/ראובן קסטרו

לדבריו של אנגלמן, "פרסמנו לפני חודש דוח על התנהלות הרשויות המקומיות בעת משבר הקורונה. עלו ממצאים על אכיפה חלקית ביותר שלא היתה אפקטיבית. גם משעה שהטילו קנס על מפרי בידוד ועל אי-עטיית מסכה - כמעט לא אכפו את תשלום הקנס. ברשויות שנבדקו נמצא כי ניתנו קנסות בגובה של 7.3 מיליון שקלים, אבל נגבו רק 1.3 מיליון, המהווים 18%, נכון ל-1 בדצמבר 2020. היעדר אכיפה פוגע במאבק בקורונה".

לפני נתוני המשטרה, לאורך חודש יולי נרשמו 1,484 קנסות על הפרות של התקנות ברחבי הארץ. ביום שבת נרשמו 111 קנסות, בהם 70 על אי-עטיית מסיכה, 34 על הפרות חובת הבידוד, ארבעה על הפרות הנחיות המסחר, ושלושה על כניסה לישראל ללא ביצוע בדיקת קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully