וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה לבדיקה הסרולוגית: "רוצים לדעת אם צריכים מנה שלישית"

2.8.2021 / 7:00

בתי החולים והקופות דיווחו על היענות נרחבת לקריאה להתחסן במנה שלישית, אך לא כל האוכלוסייה המבוגרת ממהרת לקבל את הזריקה. בניגוד למסר שהעביר פרופ' אש, רבים בוחרים לערוך בדיקה מקדימה של רמת הנוגדנים בדם, ומחליטים בהתאם לתוצאות. "המחירים עממיים, אז למה לא?"

התורים לחיסון השלישי נגד קורונה נפתחו רשמית, ורבים מבני ה-60 ומעלה, האוכלוסייה הזכאית למנת החיסון, מעדיפים לערוך בדיקה סרולוגית במקום, ולקבל החלטה שקולה בהתאם לרמת הנוגדנים בדמם. חלק מהנבדקים סיפרו כי הבינו שבמדינות אחרות פועלים לפי סדר זה, ואחרים אמרו כי אינם מעוניינים לקבל את המנה הנוספת אם אין להם צורך בכך.

"התלבטתי אם לעשות בדיקה סרולוגית, וככל שקראתי ראיתי שבארצות אחרות זה מקובל", סיפר שלמה טינטפונבר, בן 67 מגבעתיים. "קבעתי תור למנה שלישית בלי קשר לבדיקה, אני רק רוצה לדעת מה המצב שלי. זו רק בדיקת דם והמחירים עממים, אז למה לא?", הסביר.

לעומתו, יבגני סיפורקין בן ה-66 מנתניה מחכה לתוצאות כדי לקבוע תור לחיסון הנוסף. "באתי לעשות בדיקה סרולוגית לפני החיסון. אם הבדיקה תראה שיש לי מספיק נוגדנים, אני אחכה לחיסון המתקדם יותר".

חיסון שלישי באיכילוב. ראובן קסטרו
"אם אראה שיש מספיק נוגדנים - אחכה". בדיקה סרולוגית באיכילוב, אתמול/ראובן קסטרו

הנהירה לבדיקות הסרולוגיות הגיעה על אף שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הבהיר בסוף השבוע שאין צורך לעשות זאת לפני קבלת המנה הנוספת. "על פי מספר פרסומים, ישנם אזרחים הבוחרים לבצע בדיקה סרולוגית, בכדי לגלות את רמת הנוגדנים בגופם, ובהתאם לכך מחליטים האם להתחסן. אני רוצה להדגיש - אין בכך צורך. בדיקה כזו עלולה ליצור בלבול. אין הצדקה רפואית בהתניית ההחלטה האם להתחסן בתוצאת בדיקה סרולוגית", אמר.

מאיה בר, בת 68 מתל אביב, הסבירה את החלטתה: "במשרד הבריאות ביקשו מכולנו לעשות חיסון שלישי, אבל אני רוצה לבדוק קודם אם אני צריכה. אני יודעת שמנכ"ל משרד הבריאות אש אמר שאין צורך, אבל אני מודאגת".

עוד בוואלה!

אלפי מבוגרים מתחסנים במנה השלישית: "נוביל את הקורונה לקיצה"

לכתבה המלאה
חיסון שלישי באיכילוב. ראובן קסטרו
מחכים עם המנה הנוספת. תור לחיסון בבית החולים איכילוב, אתמול/ראובן קסטרו

הבדיקה הסרולוגית נערכת בדומה לבדיקת דם, המזהה את רמת הנוגדנים לאחר קבלת חיסון או לאחר ההחלמה מהקורונה. תוצאות הבדיקות מגיעות לאחר 36 שעות, וניתן לערוך אותן בקופות החולים או בבתי החולים במחיר של 250 שקלים. קופות החולים נמנעות מלערוך אותן למבוטחים שלהן, ולכן רבים מגיעים לבתי החולים.

על פי הנחיות משרד הבריאות, מחוסנים שהתחסנו בחו"ל והגיעו לארץ נדרשים לבצע בדיקה סרולוגית, ורק לאחר קבלת התוצאות הם משוחררים מהבידוד. הם מהווים שיעור משמעותי מהנבדקים בדרך זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully