וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הלוויית פעיל חיזבאללה: 5 נהרגו במארב מדרום לביירות

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 9:13

חמושים סונים חיסלו אתמול חבר בארגון במהלך חתונה בעיירה חלדה, ובהלווייתו היום נפתחה אש לעבר המשתתפים. בין ההרוגים שלושה אנשי חיזבאללה, שקרא לרשויות למצוא את התוקפים. ראש הממשלה המיועד קרא לצבא להתפרס בעיירה, מחשש להסלמה עדתית בזמן שלל המשברים המכים במדינה

בווידאו: הרוגים בהלווית פעיל חיזבאללה עלי שיבלי, 1 באוגוסט 2021/ללא

לפחות חמישה בני אדם, בהם שלושה פעילי חיזבאללה, נהרגו היום (ראשון) מדרום לביירות במארב למשתתפי הלוויה של חבר בארגון - כך אמר מקור ביטחוני לבנוני. כמה בני אדם נוספים נפצעו בחילופי האש בעיירה המעורבת חלדה, שבה נקבר עלי שילבי השיעי, איש חיזבאללה שחוסל אתמול במהלך חתונה בנקמה של תושבים סונים.

בתיעוד ששודר בערוץ אל-מנאר של חיזבאללה נשמע ירי כבד לעבר שיירה של מתאבלים שהגיעו לביתו של שילבי. חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, הוא הארגון החמוש החזק ביותר בלבנון הכאוטית, והוא קרא לרשויות למצוא את האשמים. בהצהרת הארגון, נמסר כי התקרית משקפת "הפקרות וקנאות".

תושבים בעיירה חלדה אחרי מארב לאנשי חיזבאללה בהלוויה, לבנון, 1 באוגוסט 2021. רויטרס
חשש מהסלמה במתיחות העדתית. תושבים בחלדה, אחרי הירי/רויטרס

משפחות סוניות החיות בעיירה מסרו אחרי הרצח של שיבלי אתמול כי הן נקמו את מותו של אחד מקרובי משפחתם במהלך עימותים עדתיים שנרשמו לאחרונה באזור. קבוצה של שבטים סוניים בלבנון מסרה הצהרה אחרי המארב היום, ואמרה כי היא לא רוצה להיגרר לעימות מזוין, אבל האשימה את חיזבאללה בצרות ובליבוי המתיחות העדתית.

בכירים בלבנון גינו את התקרית, בצל החשש שהיא תוביל להסלמה נוספת אל מול שורת המשברים הרבים שממנה סובלת המדינה שבה אין ממשלה מתפקדת במשך כשנה. ראש הממשלה המיועד, נג'יב מיקאתי, קרא לצבא להגביר את הנוכחות בעיירה, השוכנת לאורך כביש מהיר המוביל לדרום המדינה. ברשתות הטלוויזיה המקומיות נראו קבוצות צעירים חמושים משוטטות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully