וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי הגדלה פירושה קיצוץ": הפגנה בירושלים במחאה על תקציב מערכת הבריאות

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 12:51

המפגינים מחאו על ההחלטה המסתמנת שלא להגדיל את תקציב מערכת הבריאות במסגרת תקציב המדינה לשנתיים הקרובות. "אוכלוסיית ישראל גדלה, נערים מפגינים למען ההורים והסבים". הורוביץ: "מאמין לא רק שאנחנו צודקים, אלא שזה חיוני"

עשרות מפגינים הגיעו הבוקר (ראשון) בסמוך לבניין משרד האוצר בקריית הממשלה בירושלים במחאה על ההחלטה המסתמנת שלא להגדיל את התקציב למערכת הבריאות במסגרת תקציב המדינה לשנתיים הקרובות.

זאב פלדמן, יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה אמר בשיחה עם וואלה! כי "אם התקציב למערכת הבריאות יישאר כמו שהיה - זה קיצוץ דה פקטו, אוכלוסיית ישראל גדלה ואם לא יהיה עדכון דמוגרפי למעשה התקציב יקוצץ, וזה מה שמשרד האוצר עשה".

לדבריו, "ירדנו בכל המדדים. הממשלה הזו התחייבה על הגדלת התקציב שתאפשר תוספת תקנים, תוספת מיטות. בכדי שנוכל לתת טיפולים מבלי לפגוע בכבוד האדם, תנועות הנוער שהגיעו לפה ומשתתפים במחאה שלנו זה למען ההורים שלהם, למען הסבים שלהם. מבחינתנו הדדליין הוא ערב אישור תקציב מדינה לשנתיים הקרובות, אחרי 3 שנים של השהייה".

מפגינים מול קריית הממשלה במחאה על ההחלטה המסתמנת שלא להגדיל את תקציב מערכת הבריאות. 1 באוגוסט 2021. שלומי הלר, מערכת וואלה!
אי הגדלת התקציב פירושה קיצוץ. המפגינים מחוץ לקריית הממשלה, היום/מערכת וואלה!, שלומי הלר
ניצן הורוביץ עם המפגינים מחוץ לקריית הממשלה, שמוחים על תקציב מערכת הבריאות. 1 באוגוסט 2021. פורום 5 מיליארד לבריאות, אתר רשמי
הורוביץ עם המפגינים, היום/אתר רשמי, פורום 5 מיליארד לבריאות

יו"ר הסתדרות אחים ואחיות אילנה כהן אמרה כי "בשנה האחרונה ראינו בצורה הטובה ביותר, כשנגיף הקורונה היה איתנו בכל רגע, מה היא חשיבות ההשקעה במערכת הבריאות". היא הוסיפה, "כמו ביטחון, כך מערכת הבריאות חשובה. הגיע הזמן שיקציבו תקציב המותאם למערכת הבריאות. מדובר בבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו - וזה הדבר הכי חשוב".

שר הבריאות, ניצן הורביץ אמר כי "יש חשיבות לתת 'בוסטר' למערכת הבריאות, שיהיה לכל האזרחים מענה מכובד". הוא הוסיף, "המשא ומתן קשה, אני מאמין שלא רק שאנחנו צודקים אלא זה חיוני, לא תהיה עוד הזדמנות כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully