וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף ל-26 שעות תורנות? הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ממליצה על שינוי

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 8:58

הוועדה המליצה למשרד הבריאות על ארבעה מודלים של תורנות לבחירת האיגודים הרפואיים, כמו גם על שורת שינויים בתנאי העבודה של הרופאים המומחים. כעת המסקנות יעברו לשר הורוביץ, שיצטרך למצוא להם גיבוי תקציבי. יו"ר ההסתדרות הרפואית: "זקוקים לזה כמו אוויר לנשימה"

ההסתדרות הרפואית הגישה אתמול (חמישי) למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי את המלצותיה של הוועדה העליונה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים של ההסתדרות הרפואית. על פי ההמלצות, משך התורנות יהיה נתון לבחירה דיפרנציאלית של האיגודים הרפואיים ויעמוד ברוב המקרים על 18-16 שעות, לעומת 26 שעות כיום. כעת ההמלצות יעברו לשר הבריאות ניצן הורוביץ שיצטרך למצוא להם גיבוי תקציבי מול משרד האוצר.

בכנס שנערך אתמול, ההסתדרות הרפואית הציגה ארבעה מודלים שונים שיוצעו לבחירתם של האיגודים הרפואיים בהתאם להעדפתם המקצועית: מודל 16/2, מודל 18/30, מודל "התורן המגשר", ומודל העבודה הקיים היום בכפוף לשורה של שינויים מוצעים כמו נוכחות של כונן פעיל וצוות אדמיניסטרטיבי לרבות עוזר רופא במהלך התורנות, על מנת לאפשר תנומה לתורן.

המלצה נוספת היא שיפור תנאי העבודה וסביבת העבודה של הרופא המומחה: הפחתת שעות העבודה בהתאם לגיל; תוספת שעות מחקר ומנטורינג; תגמול על כוננות פעילה בת שש שעות בהתאם לתגמול על תורנות מלאה; הגדרת תנאי מינימום עבור סביבת העבודה של המומחה תוך עיגון ההגדרות בהסכמים מחייבים. כדי שלא לפגוע בשכרם של הרופאים לאור השינויים המוצעים, הוועדה ממליצה לעגן בהסכמים כי שבוע העבודה של הרופאים יעמוד על 36 שעות.

הפגנת  מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים בקריאה לחברי הכנסת לעצור את התורנויות המסוכנות של 26 שעות, מחוץ לכנסת, 17 ביוני 2020. ארגון המתמחים, אתר רשמי
"הכדור עובר לידיים של המדינה". הפגנת מתמחים מחוץ לכנסת, יוני 2020/אתר רשמי, ארגון המתמחים

עוד הוחלט על הקמת ועדת יישום כדי להוציא לפועל באחריות ובזהירות את ההמלצות באופן מיטיבי תוך שיתוף כל הגורמים הנוגעים בדבר והעמדת מלוא המשאבים הנדרשים. בוועדה מדגישים כי תנאי יסודי לקיום ההמלצות, בדגש על קיצור משך התורנות בהתאם למודלים האמורים, הוא תוספת של מאות תקנים לרופאים מתמחים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופסור ציון חגי אמר כי "כעת הכדור עובר לידיים של המדינה. שמענו מהיום הראשון תמיכה חד משמעית של שרי הבריאות והאוצר בשינוי מתכונת העבודה, וכעת מוכרחים לתרגם את הדברים לתקנים ולמשאבים כדי שזה יקרה בפועל. זה לא בשמיים וכך גם מצאה הוועדה. המערכת זקוקה לזה ממילא כמו אוויר לנשימה, וכולי תקווה שיחד נוכל להוציא לפועל את אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר שידעה מערכת הבריאות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully