וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתמחים שבתו ומחו בת"א על קיצור התורנויות: "שמים סוף לעבדות"

21.12.2020 / 12:00

כ-600 מתמחים הפגינו בכיכר הבימה, על רקע השביתה בה החלו לעבוד במתכונת שבת מקוצרת, במחאה על אורך שעות המשמרות. יו"ר ארגון המתמחים יצאה נגד העיכוב בהגשת מסקנות הוועדה שהוקמה לטיפול בסוגיה: "שואלים אותנו למה לא לחכות, אנחנו מחכים כבר עשר שנים"

בווידאו: הפגנת מתמחים סמוך לביתו של שר הבריאות/צילום: ד״ר ריי ביטון

מתמחים מבתי החולים ברחבי הארץ הפגינו הבוקר (שני) בכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על משך משמרות העבודה שלהם, האורכות 26 שעות. במסגרת מאבקם, מקיימים המתמחים שביתת מחאה, ועובדים במתכונת שבת.

המוחים צעדו לעבר משרד הבריאות, כשהם קוראים "או קיצור - או שביתה", אך המשטרה עצרה את התהלוכה, מה שהוביל את המתמחים להתיישב על הרחבה הסמוכה לבניין המשרד.

ההיתר של משרד העבודה והרווחה להחרגת תנאי העבודה של הרופאים המתמחים, המאפשר את המשמרות הארוכות, עמד לפקוע בשבוע שעבר, כשהוועדה שהוקמה לטיפול בסוגיה טרם הגישה את מסקנותיה. על כן, שר העבודה והרווחה איציק שמולי האריך את ההיתר בעוד שלושה חודשים, עד שהוועדה תגיש את הדוח הסופי בעניין.

הפגנת מתמחים, כיכר הבימה, 21 בדצמבר 2020. ללא, אתר רשמי
הפגנת המתמחים ברחבת הבימה, היום/אתר רשמי, ללא

יו"ר ארגון המתמחים מרשם, ד"ר ריי ביטון, קראה "לשים סוף לעבדות של 26 שעות". לדבריה, המתמחים מחכים זה עשור לשינוי.

"שואלים אותנו למה לא לחכות למסקנות הוועדה? התשובה היא, כי אין טעם", אמרה ד"ר ביטון, "כבר ב-2011, במסגרת ההסכם הקיבוצי, סוכם להתחיל במידי קיצור תורנויות בתוך שנה במיון ונשים, ולהתחיל פיילוט פנימיות גם תוך שנה. שום דבר מזה לא קרה. האם הוכרז סכסוך עבודה? שביתה? לא!
אז אין לנו מה לחכות לפברואר... כי אנחנו כבר מחכים עשר שנים. אז אנחנו משנים היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully