וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מתמחים, 46 חולים: עומס חריג במחלקות ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 23.9.2020 / 12:32

יו"ר ארגון המתמחים אמרה בדיון בוועדת החינוך כי חלה עלייה בעומס על בתי החולים, עקב עלייה במאושפזים וירידה בכוח האדם, ואין מסגרות לילדי צוותי הרפואה. הוועדה דנה בתכנית היציאה של מערכת החינוך, וראש שירותי בריאות הציבור הזהירה כי "אי אפשר להסתכן בפתיחת הגנים"

בווידאו: יו"ר ארגון המתמחים וראש שירותי הבריאות בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר ארגון המתמחים ד"ר ריי ביטון אמרה היום (רביעי) כי לכל אורך הימים האחרונים מספר המאושפזים עולה וכוח אדם רק יורד. בדיון בוועדת החינוך של הכנסת אמרה ד"ר ביטון כי "רופאות רופאים יוצאים לבידוד ולעזרה במחלקות אחרות, כך שכוח האדם עומד על שליש מזמנים רגילים". לדברי של ד"ר ביטון, בשגרה יש 46 חולים על כל שישה עד שבעה מתמחים, ואילו היום יש 46 חולים על שלושה עד ארבעה מתמחים בלבד.

לדברי ביטון, "על כל הדבר הזה אנחנו נשארים בלי מסגרות לילדים שלנו. רק חמישה בתי חולים מפעילים מסגרת לילדי העובדים החיוניים דבר שגורם לאבדן חמור מאוד של כח אדם בימים האלה. אתמול העליתי את הבנות שלי למחלקה פנימית כדי לסיים את העבודה שלי".

ועדת החינוך דנה באסטרטגיית היציאה של מערכת החינוך מהסגר שהטילה הממשלה בעקבות התפשטות הקורונה. בדיון משתתפת גם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס שאמרה כי "אנחנו במצב תחלואה שלא מאפשר פתחה של גני הילדים, לילדים בני שש אני לא יכולה להגיד תשימו מסכה, אנחנו בתחלואה כזאת שאי אפשר לקחת את הסיכון הזה".

כינוס ועדת החינוך 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הדיון בוועדת החינוך, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לדבריה, "נקיים דיון על אסטרטגיית יציאה מלאה על כל החלקים שלה בשבוע הבא ותהיה תכנית לטווח רחוק". על פי אלרעי פרייס, גילאי לידה עד גיל שש יהיו הראשונים להיפתח אחרי החגים בכפוף להחלטת הממשלה.

יפה בן דוד, יו"ר הסתדרות המורים אמרה בוועדת החינוך כי "אנחנו בישראל עושים יותר ממה שמבקשים בכל מדינות העולם עם לימודי זום. הסאגה שהיתה בפעם הקודמת עם החזרת ימי לימודים לא תחזור שוב. חטפנו על זה מעל ומעבר, במקום להוקיר תודה למורים התעסקו רק בכמה יחזירו ולמה".

בוועדת החינוך הוחלט כי סוכם עם האוצר על תקצוב ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר, במסגרת התוספת לתקציב 2020. סך התקצוב שהיה חסר ויושלם עומד על כ-90 מיליון שקלים. הנושא נידון פעמים רבות במסגרת דיוני ועדת הכספים, ובמסגרת הדיונים עלה כי אנשי חינוך רבים במוכש"ר, זוכים לשכר חלקי בלבד והמערכת כולה סובלת מקשיים תפקודיים קשים, נוכח כך שתקצבה לא תוקצב בבסיס התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully