וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות ויו"ר ההסתדרות סיכמו: השביתה בבתי החולים תוקפא

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 19:36

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ועד עובדי המשק והמנהלה סיכמו עם השר ניצן הורוביץ על הקפאת השביתה שהחלה לפני יומיים ל-45 יום. הורוביץ מצדו הבטיח כי ינהל דיונים מול האוצר בנושא ואף יפעל לתעדפו. ביום ראשון היו אמורים להצטרף לשביתה גם עובדים נוספים מתחומי הבריאות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וועד עובדי המנהל והמשק (המנמ"ש) בבתי החולים וההסתדרות סיכמו היום (חמישי) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ על הקפאת השביתה בה פתחו לפני יומיים במחאה על תנאי העסקתם. מההסתדרות נמסר כי סוכם על עצירת פיטורי מאות עובדי המנמ"ש שגויסו במסגרת תקני הקורונה וכן כי נושא הגדלת התקנים יקבל תעדוף בדיונים מול האוצר במסגרת דיוני התקציב. בתמורה, הסכימו נציגי הוועדים להקפיא את השביתה למשך 45 יום.

הורוביץ מסר כי: "במהלך דיוני התקציב אפעל להבטיח תנאי העסקה נאותים לכלל עובדי המנהל והמשק. הנושא הזה עמד תמיד, ועומד גם כעת, בתעדוף גבוה עבורי. כל עובדי מערכת הבריאות זכאים לעבוד בתנאים מכובדים, וכך יהיה". יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודה להורוביץ ש"נרתם לפתור את המשבר והבין את חשיבות הנושא", והוסיף: "אני מתחייב להמשיך לדאוג לאוכלוסייה חשובה זו, שהיא חלק בתי נפרד ממערכת הבריאות ושיש להתייחס אליה בכל הכבוד הראוי".
 

בווידאו: הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים/צילום: מירב כהן

13 אלף עובדי המנמ"ש וכוחות העזר ב-30 בתי החולים הממשלתיים פתחו בשביתה ביום שלישי. אמש ההסתדרות איימה כי אם לא יימצא פתרון בהקדם - ענפים נוספים במגזר הציבורי יצטרפו לאות הזדהות, וביום ראשון היו אמורים להצטרף לשביתה גם עובדי פרא-רפואי, בהם קלינאי תקשורת, עובדי מעבדות ופיזיוטרפיסטים.

השביתה נפתחה בשל הפסקת ההעסקה של כ-200 עובדי המנמ"ש שגויסו לעבודה במהלך מגיפת הקורונה. מעט לאחר פתיחת השביתה, 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ הודיעו כי גם הם מצטרפים. מאבקם של עובדי המנמ"ש נסוב סביב דרישתם לפתור את בעיית עומסי העבודה בבתי החולים הממשלתיים, וכן השוואת שכרם לזה של עובדי המנמ"ש בבתי החולים של כללית.

השביתה כללה 30 מרכזים רפואיים: כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

  • עוד באותו נושא:
  • בתי חולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully