וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף הפגינו בצרפת נגד התו הירוק: "החופש שלנו בסכנה"

רויטרס ואי-פי

1.8.2021 / 8:22

רחובות הערים הגדולות, כולל פריז, התמלאו זה הסופ"ש השלישי ברציפות במפגינים שמחו על הצורך להציג אישורי בריאות במקומות ציבורים ועל חובת הצוותים הרפואיים להתחסן. "אנחנו יוצרים הפרדה בחברה", אמרה מפגינה בפריז. אך לפי הסקרים, רוב הציבור תומך בהגבלות החדשות

הפגנות נגד הגבלות הקורונה והתו הירוק בפריז, צרפת, 31 ביולי 2021. רויטרס
גל המחאה מזכיר את תנועת "האפודים הצהובים". מפגינים בפריז, אתמול/רויטרס

יותר מ-200 אלף איש הפגינו אתמול (שבת) בפריז ובערים אחרות בצרפת נגד הדרישה להציג אישורי בריאות בכניסה למגוון רחב של מקומות ציבוריים, כחלק מהניסיון של הממשלה לבלום את הגל הרביעי במגיפת הקורונה. היה זה סוף השבוע השלישי ברציפות למחאה נגד הצעדים החדשים של הנשיא עמנואל מקרון נגד הנגיף, ומספר המפגינים גדל בהתמדה.

לפי ההגבלות הקיימות, הכניסה למוזיאונים, בתי קולנוע ובריכות שחייה מותנית בהצגת תעודת מתחסן או בבדיקה שלילית. בשבוע שעבר, הפרלמנט אישר חוק חדש המחייב את הצוותים הרפואיים להתחסן נגד קורונה עד אמצע החודש הבא, ומרחיב את הצורך באישורי בריאות גם בברים, מסעדות, תערוכות, רכבות ובתי חולים.

גורם במשרד הפנים אמר כי 204,090 איש הפגינו אתמול ברחבי צרפת, כולל 14,250 בפריז עצמה - עלייה של כ-40 אלף מפגינים בהשוואה לשבוע שעבר. דובר המשטרה אמר כי המפגינים פצעו שלושה שוטרים בפריז. שר הפנים ג'רלד דרמנין אמר כי 19 מפגינים נעצרו, בהם עשרה בפריז.

הפגנות נגד הגבלות הקורונה והתו הירוק בפריז, צרפת, 31 ביולי 2021. רויטרס
"וירוס המקרונה". מפגין בפריז נגד אישורי הבריאות, אתמול/רויטרס

כ-3,000 שוטרים נפרסו אתמול בבירה, בניסיון לוודא שהמפגינים צועדים במסלולים המורשים שלהם, אחרי שבשבוע שעבר נרשמו עימותים בין הצדדים בשאנז אליזה. "אנחנו יוצרים הפרדה בחברה ואני חושבת שזה בלתי ייאמן שזה קורה במדינה של זכויות אדם", אמרה אן, מורה שהפגינה בפריז. היא סירבה למסור את שם משפחתה. "לכן יצאתי לרחובות, מעולם לא הפגנתי בחיי. אני חושבת שהחופש שלנו בסכנה".

מפגינים יצאו לרחובות גם במארסיי, ליון, מונטפלייה, נאנט וטולוז, וצעקו "חופש!" ו"לא לאישורי הבריאות!".

גל המחאה נגד ההגבלות הוא מפגן נחישות יוצא דופן, בתקופה שבה רבים מאזרחי צרפת עסוקים בחופשת הקיץ שלהם. הוא מזכיר את תנועת "האפודים הצהובים", שקמה בסוף 2018 במחאה נגד מס מתוכנן על הדלק ויוקר המחיה.

עם זאת, הסקרים מראים שרוב הציבור בצרפת תומך בצעדים החדשים של הממשלה, לאור התפשטות זן הדלתא. ביממה החולפת אובחנו 24 אלף מקרים חדשים, בהשוואה לכמה אלפים בודדים בתחילת יולי. רבים שטרם התחסנו עד לאחרונה קבעו בימים האחרונים תורים כדי להימנע משיבוש חיי החברה שלהם בזמן חופשת הקיץ. כיום, ניתן להתחסן במקומות רבים, כולל בכמה חופים. יותר מ-52% מאוכלוסיית צרפת התחסנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully