וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים מפרים את ההגבלות, ומשטרת סידני ביקשה סיוע מהצבא באכיפת הסגר

העיר הגדולה באוסטרליה רשמה שיא נדבקים יומי, יותר מחודש אחרי תחילת ההגבלות הנוקשות. המשטרה מגבירה את חלוקת הקנסות, וביקשה 300 חיילים שיעזרו לה ב"חיזוק דריסת הרגל המבצעית". מומחים מזהירים כי הסגר יימשך עוד חודשים, לאור קצב החיסונים האיטי

סגר בעיר סידני, אוסטרליה, 21 ביולי 2021. רויטרס
התחלואה לא נבלמת. רחוב שומם בסידני, בשבוע שעבר/רויטרס

משטרת סידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, ביקשה עזרה מהצבא באכיפת סגר הקורונה, אחרי שהיום (חמישי) נרשם שיא במספר המאובחנים בנגיף הקורונה. הנציב מיק פולר אמר כי משטרת מדינת ניו סאות' ויילס, שסידני היא בירתה, ביקשה לפרוס 300 חיילים "כדי לחזק את דריסת הרגל המבצעית שלה".

העיר, שבה חיים חמישה מיליון תושבים, נמצאת בשבוע החמישי לסגר, שאמור להימשך עד סוף אוגוסט. ואולם, חובת ההישארות בבתים לא הצליחה לצמצם את היקף התחלואה לאפס, והציות לתקנות חלקי בלבד. תושבי סידני רשאים לצאת מבתיהם רק לצורך פעילות גופנית, עבודה חיונית, סיבות רפואיות והצטיידות במזון או מוצרים חיוניים אחרים. למרות זאת, הפארקים והטיילות עדיין מלאים בתושבים השותים קפה ומשוחחים עם חברים.

בתגובה, המשטרה הגבירה את קצב חלוקת הקנסות למפרי הסגר, והנציב פולר אמר כי המאמצים הללו יתגברו עוד יותר בימים הקרובים. המשטרה גם ביקשה סמכויות נוספות לסגור עסקים שאינם מקפידים על תקנות הריחוק החברתי.

בסוף השבוע האחרון הפגינו אלפי אנשים במרכז סידני במחאה נגד הסגר, ויש קריאות לקיום הפגנות נוספות. זאת למרות הביקורת של הרשויות כלפי המשתתפים שלטענתן גורמים להפצה נרחבת יותר של הנגיף.

ראש ממשלת ניו סאות' וויילס, גלדיס ברג'יקליאן, הזהירה היום כי הגל הנוכחי, שהחל באמצע החודש שעבר כשנהג של צוות טיסה בינלאומי נדבק בנגיף, עלול להחמיר". ביממה החולפת תועדו 239 מקרים חדשים בסידני, ובסך הכול 2,810 בהתפרצות הנוכחית.

לאור העובדה שפחות מ-14% מאוכלוסיית אוסטרליה מחוסנת, מומחים רבים הזהירו כי הסגר בסידני עשוי להימשך עוד חודשים. לאוסטרליה, שהייתה אחד מסיפורי ההצלחה העולמיים בפרוץ המגיפה בשנה שעברה, יש אספקה מועטה של חיסוני פייזר ובציבור יש ספקות רבים ביחס לחיסונים של אסטרהזניקה, מה שמאט את מבצע החיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully